Podvody na internete, pri ktorých ľudia môžu prísť aj o vysoké sumy peňazí, sa stupňujú. Slováci sa najčastejšie stanú obeťami podvodníkov vtedy, ak reagujú na pochybné súťaže či ponuky, zároveň je to čoraz intenzívnejší phishing a taktiež nakupovanie v neoverených e-shopoch. Metódy online zlodejov sú pritom stále sofistikovanejšie a bežní spotrebitelia ich na prvý pohľad často nedokážu odhaliť. Spoločnosť Home Credit prináša rady, ako sa pred takýmito praktikami chrániť a zbytočne podvodníkom nenaletieť.
V súčasnosti si bez internetu nedokážeme predstaviť fungovanie v bežnom živote. Na druhej strane sa online prostredie stalo útočiskom pre čoraz lepšie pripravených podvodníkov, ktorým sa nezriedka darí podviesť a pripraviť o peniaze predovšetkým starších a menej online zdatných ľudí. Dá sa však tomu predísť, pokiaľ sú ľudia obozretní a dodržiavajú základné bezpečnostné pravidlá. Ako ukázali dáta spoločnosti Home Credit, medzi najčastejšie podvodné online praktiky v súčasnosti patria nasledovné: 1. Ponuky/súťaže, najčastejšie na sociálnych sieťach, ktoré ľuďom núkajú tovar alebo služby za extrémne výhodných podmienok, prostredníctvom ktorých sa podvodníci snažia získať citlivé osobné a platobné údaje. Tie následne zneužijú a pripravia ich o peniaze. 2. Phishing, predovšetkým rozosielaním falošných emailov sa zlodeji snažia vylákať platobné údaje, heslá, informácie o platobných kartách či prístupy k internetovému bankovníctvu. Falošný email zväčša obsahuje pokyny na platbu – napríklad za vymyslené clo, údajné poštovné alebo kuriéra. 3. Nákupy v neoverených internetových obchodoch, najmä v takých, ktoré pôsobia mimo Európy a nemajú dostatočne silné overenie užívateľa platobných služieb a tým sú ľahšie zneužiteľné.