Bazény v zime, práčky cez prázdniny, bicykle na jar

Autor tlačové správy - Zuzana Bienvenu

Pridané

6. 2. 2017

Autor

Zuzana Bienvenu
Tlačová hovorkyňa

Na spotrebiteľské správanie sa Slovákov výrazne vplýva  sezónnosť využívania vecí, no zároveň aj ich predajná cena. Nakupovanie ľudí pritom značne ovplyvňujú výpredaje a akcie obchodníkov. Svedčí o tom aj najviac predaných bazénov v januári, kedy boli pri tento sortimente citeľné zľavy. Klimatizácie sa zasa bez ohľadu na ceny predávali najčastejšie v čase letných horúčav, teda keď ich zákazníci akútne potrebovali. Mobilné telefóny sa pre zmenu najviac v predajniach míňali pred Vianocami ako žiadaný darček pre niekoho blízkeho. Bicykle zase na jar, keď prišla po zime možnosť naplno ich využívať. Vyplýva to z interných štatistík predaja tovaru na splátky spoločnosti Home Credit*. 

 

„No nekúp to, keď je to také lacné“      

Množstvo Slovákov nakupuje tovar klasicky, čiže vtedy, keď ho jednoducho potrebujú používať. Je však aj veľa takých, ktorí kupujú veci absolútne „mimo sezóny“. V tejto súvislosti je zaujímavé, že najviac bazénov sa na splátky predalo v období, keď bola najväčšia zima, teda v januári. „Významnú rolu tu hrá fakt, že pri tomto sortimente išlo o vyslovene mimosezónny predaj a k priaznivým cenám evidentne prispeli výpredaje. Nie je ničím výnimočným, že obchodníci lákajú zákazníkov aj na viac ako 50 percentné zľavy. Možnosť kúpiť si bazén v hodnote 500 eur za 250 je pre mnohých ľudí naozaj veľmi silným argumentom“,  hovorí Jan Holoch, manažér zákazníckej skúsenosti zo spoločnosti Home Credit. Podobne to bolo aj s nakupovaním nábytku, teda sedačiek, postelí, skríň či šatníkov, ktoré sa predávali najčastejšie v mesiacoch január a február.

 

Mobily a televízory pod stromčekom 

Štatistiky minuloročného predaja ukázali, že pod vianočným stromčekom sa ako darček veľmi často objavili mobilné telefóny, keďže najviac sa ich predalo v decembri. Rovnako predvianočný trend predaja fungoval aj v prípade darčekových poukážok, teda s vouchrami na víkendové pobyty alebo kúpu oblečenia, ktorých predaj bol v decembri v porovnaní s celoročným priemerom vyšší približne o 150 percent. No a v období tesne pred Vianocami  Slováci výraznejšie viac nakupovali aj televízory. „Napríklad spomenutý nový televízor bol zrejme v mnohých domácnostiach vhodným darčekom pre celú rodinu aj s určitou pridanou hodnotou – pozerať sviatočný televízny program v lepšej kvalite“, vysvetľuje J. Holoch. 

 

Práčky a umývačky „letia“ cez prázdniny

Na druhej strane pre nakupovanie Slovákov v určitom segmente evidentne platí okrídlené - „keď musíš, tak musíš“. Čísla predajnosti totiž jasne ukázali, že klimatizácie a chladiace zariadenia „išli na dračku" predovšetkým v letných mesiacoch. V júni, júli a auguste ich predaj v porovnaní so zimnými mesiacmi stúpol viac ako  dvojnásobne.

A čo hobby? Vybavenie na šport a voľný čas Slováci najčastejšie nakupovali vtedy, keď sa tomu mohli začať aj aktívne venovať. Napríklad bicykle na splátky sa obchodníkom míňali najviac v apríli a máji. „S teplejším počasím reálne prišla aj možnosť začať sa po zime viac hýbať a aktívne športovať. Mnohí siahli, pravdepodobne aj pri túžbe zhodiť nadbytočné kilá, po novom bicykli“, dopĺňa J. Holoch.

Predaj niektorého sortimentu je však nárazový, vyslovene bez hlbšej logiky. Je zaujímavé, že napríklad práčky a umývačky išli obchodníkom najviac na odbyt v júli a auguste, teda v čase dovoleniek, počas letných prázdnin.

No a samozrejme je tu aj tovar, ktorý sa na splátky predáva kontinuálne, približne rovnako počas celého roka. Typickým príkladom sú domáce doplnky, teda kuchynské potreby ako napr. kávovary, ale aj koberce či svietidlá.

*Ide o predaj tovaru na splátky s financovaním od spoločnosti Home Credit Slovakia a.s., v období od 1.1.2016 do 31.12. 2016. 

 

Tovar kupovaný na splátky

Najpredávanejšie obdobie

 

Bazény s príslušenstvom

január

Nábytok (sedačky, skrine, postele a pod.)

január, február

Mobilné telefóny

december

Televízory

december

Darčekové poukážky

november, december

Klimatizácie a chladenie

jún, júl, august

Šport a hobby (bicykle a pod.)

apríl, máj

Práčky a umývačky

júl, august

Domáce doplnky (svietidlá, koberce)

celý rok

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home  Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty, revolvingové pôžičky a spojenie pôžičiek. V prvom polroku 2016 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 118 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Viac informácií je k dispozícii na www.homecredit.sk

 

Home Credit B.V. (ďalej iba "HCBV") je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe (CEE) a Ázii. Spoločnosť bola založená v roku 1997 a dcérske spoločnosti HCBV pôsobia v Českej republike, na Slovensku, v Ruskej federácii, Bielorusku, Kazachstane, Číne, Indii, Indonézii, Vietname, Filipínach a Spojených štátoch amerických. Hlavným predmetom podnikania HCBV je poskytovanie spotrebiteľského financovania a úverov koncovým zákazníkom (nákup tovaru na splátky, hotovostné úvery, revolvingové úvery, kreditné karty a pôžičky na autá). S rozširovaním pôsobnosti HCBV sa pridávajú produkty retailového bankovníctva, ako je správa vkladov a ponuka bežných účtov na trhoch, na ktorých je držiteľom bankovej licencie. Spolu 72,9 tisíc zamestnancov doteraz obslúžilo viac ako 53,4 miliónov zákazníkov prostredníctvom svojej rozsiahlej distribučnej siete zahŕňajúcej 185.893 predajných miest, úverových kancelárií, pobočiek a zastúpení na poštách. Celkové konsolidované aktíva HCBV dosiahli 9,7 miliárd EUR k 31. decembru 2015. 

 

Ďalšie informácie sú k dispozícii nawww.homecredit.net.

 

 

Najväčším akcionárom Home Credit BV je PPF Group NV s 88,62 % podielom. Skupina PPF (ďalej iba „PPF“) investuje do mnohých odvetví od bankovníctva a finančných služieb, cez poisťovníctvo, nehnuteľnosti, oblasti energetiky a ťažby nerastov, poľnohospodárstva, maloobchodu až po biotechnológie. PPF pôsobí v Európe, Rusku, Ázii a USA. Skupina vlastní aktíva vo výšky približne 21,3 miliardy EUR (k 30. 06. 2015).

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu

 

Minoritným akcionárom Home Credit BV je s podielom 11,38 % EMMA OMEGA LTD, investičná skupina plne vlastnená Jiřím Šmejcem. 

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov