Chaty a chalupy konkurujú moru. Slováci trávia leto majstrovaním

Piešťany 27. jún 2012 – Ešte pred desiatimi rokmi odsúvali Slováci v lete chaty a chalupy na druhé miesto. Prednosť mali zahraničné dovolenky v luxusných destináciách, či tradičnom v Grécku alebo Chorvátsku. Teraz sa karta otáča a Slováci opäť objavujú chalupárčenie. Mnohí z nich radšej krásne letné dni venujú majstrovaniu a úpravám svojich letných sídiel a na dovolenku k moru vyrazia napríklad až na jeseň. Potvrdzujú to aj predajné dáta spoločnosti Home Credit Slovakia.

 „Tomuto trendu čiastočne nahráva aj súčasná ekonomická situácia. Zatiaľ čo ceny rastú, platy zostávajú rovnaké. Ľudia viac šetria a na zahraničnú dovolenku necestujú každoročne, ale napríklad len raz za dva roky. Módou sa stali aj jesenné dovolenky mimo hlavnej sezóny, na ktorých si dovolenkári môžu užiť teplo a exotiku za priaznivejšie ceny,“   vysvetľuje trend analytik Home Credit Slovakia Michal Kozub. Dodáva, že ako alternatívu ľudia často volia práve svoje chaty a chalupy. Návrat chalupárčenia navyše súvisí s ďalšou typickou slovenskou záľubou – majstrovaním, ktoré sa s príchodom teplých mesiacov každoročne stáva takmer národným športom. Potvrdzujú to aj štatistiky nákupu na splátky – podľa nich ľudia tento rok minuli na záhradnú techniku o 12 % viac ako vlani.

Zmenu v správaní potvrdzuje aj Miloš Drančák, riaditeľ obchodnej siete Home Credit Slovakia. „Ľudia sa do zveľaďovania svojich letných sídiel pustili naozaj vo veľkom. V tomto roku vidíme omnoho väčší záujem o elektrické náradie, stavebné materiály alebo aj kotle, ktorých predaj rastie trikrát rýchlejšie ako predaj zájazdov. Ľudia chcú moderne vybavené chaty, o ktoré sa nebudú musieť príliš starať a budú skvele fungovať. V letných mesiacoch vo veľkom pristupujú aj k výmenám starých okien za nové plastové. Energie sú čoraz drahšie a ľudia hľadajú spôsob, ako investovať a zároveň šetriť na prevádzkových nákladoch,“  hovorí Drančák. 

Chalupári tak vylepšujú svoje letné sídla s cieľom získať rovnaké pohodlie ako doma. Oveľa viac sa zameriavajú aj na estetickú stránku vecí. Zatiaľ čo pred dvadsiatimi rokmi bola hlavnou požiadavkou funkčnosť, dnešným chalupárom záleží aj na tom, aby interiér aj okolie stavby boli krásne a upravené. „Stačí sa pozrieť na to, ako dobre idú obchodníkom na odbyt elegantné krbové kachle na drevo, dizajnové dvere, vonkajšie svietidlá alebo najrôznejšie interiérové doplnky,“   uzatvára Drančák.

Kedysi ľudia chodili ľudia na svoje chaty skôr pracovať a neustále niečo opravovali a zlepšovali, dnes si aj radi užívajú a chcú relaxovať. Veď napríklad bazénov sa tento rok predalo o 88 % viac ako vlani. Píliť celý deň drevo na cirkulárke sa chce dnes už len málokomu.

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home  Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V roku 2011 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 137 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit. Ďalšie informácie sú k dispozícii na

www.homecredit.sk


Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a jej dcérske spoločnosti) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v Európe a svoje služby ponúka 4,5 miliónom aktívnych klientov (k 30. 6. 2011 vrátane Kazachstanu). Vo vybraných krajinách úspešne ponúka a rozvíja aj služby retailového bankovníctva. Skupina pôsobí v Českej republike (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruskej federácii (od roku 2002) a v Bielorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navyše prítomná v Kazachstane, kde spoločnosť Home Credit B.V. drží minoritný podiel v AO Home Credit Bank.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plne vlastní PPF Group N.V. („PPF“), ktorá je jednou z najväčších investičných a finančných skupín v strednej a východnej Európe. Aktuálne vlastní aktíva vo výške približne 12,4 miliárd EUR (k 31. 12. 2010), zahrňujúce rôznorodé aktivity od bankovníctva a poisťovníctva cez nehnuteľnosti, oblasť energetiky a ťažbu nerastov či poľnohospodárstva, až po najväčší ruský obchodný reťazec so spotrebiteľskou elektronikou. Pôsobnosť PPF siaha zo strednej a východnej Európy cez Rusko až do Ázie.
Na základe úspechu Home Creditu v Európe PPF rozvíja spotrebiteľské financovanie pod značkou Home Credit aj v Ázii, konkrétne v Číne (od roku 2007) a vo Vietname (od roku 2009) a skúma príležitosti pre vstup na ďalšie rozvíjajúce sa trhy v tomto regióne.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu.

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov