Hlavne aby veľa nežralo, vravia si ženy pri výbere auta • Home Credit…

Hlavne aby veľa nežralo, vravia si ženy pri výbere auta

05. 10. 2010

Piešťany, 5. október 2010 – Priemerná spotreba, praktickosť, veľkosť batožinového priestoru. To sú vlastnosti, o ktoré sa ženy najviac zaujímajú, keď si vyberajú auto. Pre mužov je dôležitý výkon, výbava a dojem, ktorý ich auto urobí na okolie. Kým ženám stačia malé benzínové Fabie s nižším objemom, muži volia dieselové vozidlá so zodpovedajúcou výbavou. Vyplýva to zo štatistík spoločnosti Home Credit, ktorá poskytuje spotrebiteľské úvery na ojazdené automobily.

Jednoducho by sa dalo povedať, že ženy si vyberajú auto hlavou, muži srdcom. Pri návšteve autobazáru sa žena dlho medzi vozidlami prechádza, starostlivo ich porovnáva a nechá si od predajcu všetko podrobne vysvetliť. V duchu skúša s autom zaparkovať v úzkych mestských uličkách a nakoniec si vyberie auto, ktoré stojí presne toľko, koľko si naň dopredu určila.

Muž si pred návštevou predajcu hľadá na internete modely, ktoré sa mu páčia, pravidelne sleduje televízne programy o autách a necháva sa unášať predstavou, že by také auto vlastnil. „V autobazáre potom muži často minú omnoho viac, než mali pôvodne v úmysle. Nové auto totiž pre nich predstavuje splnený sen, zatiaľ čo pre ženu skôr praktického pomocníka,“  približuje Petr Plevač z autobazáru Darex.

Veľký boom v súčasnosti zažívajú šedá a strieborná metalíza. „Takmer 40 % všetkých automobilov, ktoré financujeme, má jednu z týchto farieb. Na striebornej farbe nie je tak rýchlo badateľné, že auto už niekoľko týždňov nevidelo autoumývačku,“  uvádza Luboš Ondrůj, šéf sekcie Auto spoločnosti Home Credit. Ku stáliciam medzi farbami patrí modrá, ktorú si pravidelne zvolí štvrtina zákazníkov. Naopak preč je doba béžových, zelených a v posledných rokoch i červených aut.

Medzi najobľúbenejšie ženské autá patria Škodovky. Z autobazárov odchádza 9 % návštevníčok vo Fabii, rovnaký počet sa rozhodne i pre Octaviu. Ženy však nie sú len strohé racionalistky. Chcú také auto, ktoré bude zodpovedať ich vkusu. Preto volia často dizajnovo veľmi odvážne Renaulty a Peugeoty. Nie je náhodou, že obe automobilky sú z kolísky módy, z Francúzska.

„Najdrahším vozidlom, ktoré Home Credit financoval žene, bolo Porsche Cayenne s automatickou prevodovkou v striebornej metalíze. Kúpila si ho žena v stredných rokoch z Prievidze. Stálo 25 tisíc eur a bolo päť rokov staré,“  uzatvára Luboš Ondrůj.

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V prvej polovici roku 2010 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 49 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.

Skupina Home Credit („skupina“) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe a Ázii. Vo vybraných krajinách skupina úspešne rozvíja služby retailového bankovníctva ako bežné účty či vklady. Jej 15 800 zamestnancov obsluhuje viac než 4,7 miliónov zákazníkov vo všetkých geografických oblastiach, v ktorých sú služby pod značkou Home Credit poskytované (údaj k 31. decembru 2009). Skupina Home Credit v súčasnosti pôsobí v 8 krajinách: v Českej republike (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruskej federácii (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstane (AO Home Credit Bank, od roku 2005), na Ukrajine (OAO Home Credit Bank, od roku 2006), v Bielorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číne (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietname (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009).

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

Skupina Home Credit je súčasťou súkromne vlastnenej finančnej a investičnej skupiny PPF, ktorá je jednou z najväčších svojho druhu v regióne strednej a východnej Európy. K 31. decembru 2009 činila hodnota aktív skupiny PPF 10,8 mld. eur. Ako diverzifikovaná holdingová spoločnosť sleduje skupina PPF základnú zásadu „tvorby hodnoty rozvíjaním podnikov“. PPF sa zameriava na budovanie dlhodobých investícií ako prostriedku k tvorbe majetku pre svojich akcionárov. Hlavnými oblasťami aktivít skupiny PPF sú ako finančné služby (bankovníctvo, poisťovníctvo, správa majetku), tak široký okruh ďalších sektorov vrátane energetiky, stavebníctva, maloobchodu, drahých kovov a ťažobného priemyslu. Skupina PPF bola založená v roku 1991 a predstavuje regulovaný finančný konglomerát so sídlom v Holandsku, ktorý pôsobí v regióne strednej a východnej Európy (CEE), Ruska, Spoločenstva nezávislých štátov (CIS) a v juhovýchodnej Ázii.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.cz.