Podpis zmluvy je už pre klientov Home Credit Slovakia a.s., omnoho jednoduchší. Spoločnosť v týchto dňoch spustila funkciu elektronického podpisu, ktorý urýchli a zjednoduší celý proces uzatvárania zmlúv. Pre uzavretie zmluvy už nebude treba chodiť na poštu, či zasielať listy. Všetko je možné vybaviť elektronicky všade tam, kde sa klienti pripoja na internet. Služba sa vzťahuje na kreditné karty, hotovostné pôžičky, aj na spotrebiteľské úvery pri nákupoch v e-shopoch. Služba je dostupná klientom registrovaným v aplikácii Správca financií (www.spravcafinancii.sk).
„V súčasnosti je jasný trend vychádzať zákazníkom v ústrety v jednoduchosti a čo najviac oslobodiť celý proces od byrokracie. Ide to naprieč všetkými odvetviami a v Home Credite neostávane pozadu,“ predstavila dôvody pre zavedenie novej služby Monika Richterová z Oddelenia produktov, zodpovedná za elektronický podpis aj aplikáciu Správca financií. „Inovácia ponúkne výhodu predovšetkým klientom, ktorí chcú mať peniaze na svojom účte do 24 hodín, alebo okamžite kúpiť tovar online“ dopĺňa Richterová. Elektronický podpis totiž nadväzuje na už skôr spustenú službu, ktorá umožňuje vyplatenie hotovostného úveru do 24 hodín. Ide o jednu z ôsmi kľúčových zásad spoločnosti, v tomto prípade Zásadu rýchlych financií.
Rýchle a pohodlné vybavenie pôžičky
„Vychádzame z toho, že čím viac Slovákov bežne nielen komunikuje, ale aj nakupuje cez internet. Práve týmto ľuďom chceme ponúknuť väčšie pohodlie a užívateľsky príjemnejšie riešenie pôžičiek,“ vysvetlila Richterová. Jedinou podmienkou elektronického podpisu je registrácia užívateľa v aplikácii Správca financií. V tejto aplikácii, kde klient môže bežne spravovať svoje úvery, uvidí svoju zmluvu pripravenú na podpísanie. Stačí ju len prejsť, potvrdiť a elektronicky podpísať. Celkovo ide len o niekoľko minút, ktoré taká operácia zaberie. Zmluvu pritom nemusí nikde tlačiť, alebo ju posielať poštou. Všetko prebieha online.
Rýchlosť vybavenia ale pritom nijako neznižuje zodpovednosť pri posudzovaní každej žiadosti, len skracuje čas na vybavenie. Všetky tieto zmluvy sú totiž overované rovnako zodpovedne, ako je to v ostatných prípadoch. Elektronický podpis sa vzťahuje na služby, ako je kreditná karta Premia, alebo Clubcard kreditná karta Premium dohadované cez call centrum, hotovostné úvery, online pôžičky a na spotrebiteľský úver pri nákupoch v e-shopoch. Klientom možnosť elektronického podpisu Home Credit Slovakia a.s. ponúka už pri schvaľovaní zmluvy, najväčšou výhodou je práve veľmi rýchly prevod peňazí na účet zákazníka a menej papierovania.
Ďalší krok k zjednodušeniu a zrýchleniu
Home Credit zároveň službu ponúka ako platobnú možnosť pre e-shopy. „Možnosť financovať vybraný tovar na splátky s využitím elektronického podpisu je veľkou novinkou. Klientom e-shopov, s ktorými Home Credit spolupracuje, sa táto možnosť ukáže v detailoch výberu platobnej metódy,“ hovorí Richterová. Stačí len vybrať pri nákupe spôsob platby cez elektronický podpis a riadiť sa inštrukciami.
Zavedenie elektronického podpisu pre užívateľov počítačov je len začiatok. „V budúcnosti by sme službu radi sprístupnili aj majiteľom inteligentných telefónov a tabletov,“ dopĺňa Richterová.
Ako funguje elektronický podpis
V prípade nákupu online v e-shope stačí len vybrať tovar a pri platbe zvoliť tento spôsob platby. Potom sa stačí len prihlásiť (prípadne registrovať) do aplikácie Správca financií, kde už bude pripravená úverová zmluva. Tá sa postupne zobrazí v niekoľkých krokoch. Klient ich postupne odsúhlasí, že s podmienkami súhlasí, až následne sa dostane do fázy samotného podpisu. Prostredníctvom potvrdzovacieho SMS kódu zmluvu podpíše.
Potom už ostáva len nahrať potrebné doklady. Jedná sa o občiansky preukaz a druhý doklad. Stačí ich odfotiť z oboch strán fotoaparátom, mobilom, alebo oscanovať a priložiť k žiadosti. Potom je už celá úverová zmluva pripravená k odoslaniu na spracovanie. Podpísaním sa ale zmluva nikde nestráca. Zostáva k dispozícii v archíve zmlúv v Správcovi financií a je k dispozícii kedykoľvek.