Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. požičala v prvom polroku tohto roku takmer sto miliónov eur. Výrazne tak oproti minulému roku navýšila objem poskytnutých úverov, a to skoro o tretinu. V tomto roku sa darí hlavne hotovostným bezúčelovým úverom a kreditným kartám, ktoré tvoria najväčšiu časť portfólia produktov.
Napriek tomu, že tento rok nezačal podľa niektorých ekonomických hodnotení najlepšie, generálny riaditeľ spoločnosti Home Credit Slovakia David Bystrzycki ostáva optimista. „Situácia nie je zásadne negatívna. Je vidieť stabilné ekonomické prostredie, ktoré dáva istotu do budúcna. Dočasne sa síce spotrebitelia odkláňajú od väčších investičných výdavkov, avšak na druhej strane hľadajú nové príležitosti,“ hodnotí situáciu Bystrzycki. Tento trend ilustruje napríklad stále obľúbená investícia do rekonštrukcie vlastného bývania, na ktorú sú spotrebiteľské úvery vhodné.
„Nedávno sme navyše vstúpili do mediálneho priestoru s novou televíznou kampaňou. Naše úvery teraz sprevádzajú personalizované postavičky peňazí. Tie jednoducho vysvetľujú a ilustrujú jednotlivé produkty a služby, ktoré ponúkame. Koncept sa prelína celou našou komunikáciou s klientmi a je rozhodne úspešný,“ dopĺňa Bystrzycki.
Medzi základné piliere portfólia produktov patrí hotovostný bezúčelový úver, ktorý je jedným z najobľúbenejších produktov medzi spotrebiteľmi. Tento rok, výrazne podporený marketingovou kampaňou v televízii, priniesol medziročný nárast objemu poskytnutých úverov Home Credit o viac ako polovicu. Napriek tomu, že ide o bezúčelový úver, ktorý môžu ľudia využiť na čokoľvek, využívajú ho najčastejšie na financovanie rekonštrukcie bytu a nákupu vybavenia do domácnosti.
„Dopyt po novom bývaní je slabší ako býval a ľudia sa orientujú viac na opravy a rekonštrukcie svojich bytov a domov. Na ich financovanie je vhodný práve bezúčelový hotovostný úver,“ dodáva Bystrzycki. Priemerná poskytnutá čiastka v tejto oblasti bola približne 1 900 eur. Hotovostné úvery podporujú aj vybrané doplnkové služby. Nejde iba o poistenie, ale aj o možnosť zmeny výšky splátky, prípadne jej dočasného odloženia, čo zvyšuje bezpečnosť úveru.
Najžiadanejším úverovým produktom boli rovnako ako v predchádzajúcom období kreditné karty. Home Credit je dlhodobo lídrom na trhu v tejto oblasti. Možnosť zbierať prémiové eurá a hlavne bezúročné obdobie – to sú hlavné výhody kreditných kariet Premia, ktoré Home Credit ponúka. K tomu ale prispieva aj silná spolupráca s kľúčovými obchodnými partnermi, prostredníctvom ktorých Home Credit ponúka takzvané co-brandingové karty. Tie prinášajú ďalšie možnosti a zľavy. Klienti môžu využiť napríklad službu Peniaze na účet, kedy si môžu zo svojej karty zaslať hotovosť na svoj bežný účet.
Tradičná časť portfólia je nákup tovaru na splátky. Ten v prvom polroku tohto roka zaznamenal určitý pokles a objem poskytnutých úverov dosiahol takmer 14 miliónov eur. „Nákup na splátky považujeme stále za veľmi dôležitý predajný kanál a prostriedok, ako zákazníkom čo najviac zjednodušiť cestu k nákupu potrebného tovaru. Pri veľkých obchodných partneroch sme ale čiastočne nahradili nákupy na splátky kreditnými kartami, ktoré dávajú zákazníkom ešte väčšie výhody, ako pôvodné úvery. Zákazníci to oceňujú, čo sa nakoniec prejavuje aj vo výsledkoch kreditných kariet,“ uzatvára výsledky Bystrzycki.