Bratislava, 2. augusta 2007 – V druhom štvrťroku roku 2007 poskytla spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., svojim klientom úvery v celkovej hodnote 920 miliónov korún. Bezúčelové hotovostné úvery, ku ktorým patrí aj úspešná Telefonická pôžička, dosiahli takmer sedemnásobné navýšenie objemu v porovnaní s druhým štvrťrokom roku 2006. Ďalší úspešný kvartál zaznamenal aj splátkový predaj. Vplyvom blížiacich sa dovoleniek prejavili klienti zvýšený záujem o fotoaparáty a kamery. Výška úverov poskytnutých spoločnosťou Home Credit Slovakia za celý prvý polrok 2007 presiahla 1,7 miliardy korún, čo predstavuje medziročný nárast o 35 %.
V období od 1. apríla do 30. júna 2007 poskytol Home Credit klientom úvery v celkovom objeme 920 miliónov slovenských korún. Predstavuje to 33 % nárast v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Významný rast, až na sedemnásobok objemu za druhý kvartál minulého roka, zaznamenali hotovostné úvery. Pod úspešný výsledok sa podpísal predovšetkým záujem o hotovostný spotrebiteľský úver Telefonická pôžička. Telefonická pôžička bola uvedená ako novinka na jeseň minulého roku a za toto obdobie o ňu prejavilo záujem viac ako 150-tisíc ľudí. Počet aktivovaných kreditných kariet sa zvýšil v druhom štvrťroku o 33 %. Najúspešnejším dňom druhého štvrťroku sa stal 25. jún 2007. V tento deň Home Credit svojim klientom požičal takmer 20 miliónov korún.
„Výsledky prvého polroku 2007 ukazujú medziročný nárast v objeme poskytnutých úverov o 35 %, čo hodnotíme veľmi pozitívne,“ uviedol Erich Čomor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s. „Pozornosť momentálne sústreďujeme k príprave kvalitnej ponuky pre predvianočné obdobie, ktoré každoročne predstavuje z obchodného hľadiska najsilnejšiu časť roku,“ dodal.
Splátkový predaj: fotoaparáty a počítače
Nákupom na splátky v druhom štvrťroku tradične dominovala čierna technika a domáce elektrospotrebiče, tzv. biela technika. V objeme poskytnutej istiny zaznamenali spoločný nárast o 10 %. Podobný podiel v druhoch tovarov financovaných na splátky si získali domáce potreby s medziročným nárastom 48 %. Trvale rastúci trend je možné sledovať naďalej v odvetví výpočtovej techniky. Na zakúpenie výpočtovej techniky na splátky poskytol Home Credit svojim klientom o 43 % peňazí viac ako v rovnakom období roku 2006.
Vplyvom blížiacich sa dovoleniek mali klienti vo zvýšenej miere záujem o fotoaparáty a kamery, na ktorých nákup uzavreli o 41 % viac zmlúv ako v rovnakom období minulého roku. Významne sa prejavil sezónny vplyv – predalo sa o 130 % viac foto- a videotechniky ako v prvých troch mesiacoch roka.
Home Credit pozná osem z desiatich Slovákov
Najväčší záujem o nákup na splátky tradične zaznamenávame v Nitrianskom kraji. O hotovostný úver Telefonická pôžička bol v druhom štvrťroku najväčší záujem u obyvateľov Banskobystrického kraja, najmenej ju využili obyvatelia Bratislavského kraja.
Počas svojej osemročnej existencie sa Home Credit Slovakia zaradil medzi popredné nebankové finančné spoločnosti na slovenskom trhu. Podľa výsledkov výskumu spoločnosti TNS ASIA z jari 2007 pozná značku Home Credit v Slovenskej republike 85 % dospelej populácie.
Poznámky
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. V roku 2006 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 3,3 miliárd Sk.
Spoločnosti skupiny Home Credit, pôsobiacej na trhoch strednej a východnej Európy a Strednej Ázie, poskytli v roku 2006 úvery v celkovom objeme 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF.