Home Credit Slovakia: v prvom štvrťroku s obratom o 38 % vyšším ako…

Home Credit Slovakia: v prvom štvrťroku s obratom o 38 % vyšším ako vlani

19. 04. 2007

Bratislava 19. apríla 2007 – Rastúci záujem Slovákov o využívanie praktických foriem spotrebiteľského financovania sa potvrdil aj v úvode tohto roka. Počas prvých troch mesiacov roku 2007 dosiahla spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. obchodný obrat vo výške 830 miliónov slovenských korún, čo predstavuje 38 % nárast v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Medziročný nárast až 51 % zaznamenal Home Credit v celkovom objeme poskytnutých jednorázových úverov. Úspešné výsledky štvrťroku sú okrem iného dané zvýšeným záujmom o novinky z jesene minulého roku – hotovostný spotrebiteľský úver Telefonická pôžička a kreditnú kartu Home Credit. Naďalej zostáva obľúbené aj nakupovanie na splátky, v prvých mesiacoch viedli domáce potreby a spotrebiče pre domácnosť. Najsilnejším mesiacom bol marec.

Nové produkty sa stretli so záujmom spotrebiteľov

V závere roku 2006 uviedol Home Credit Slovakia dva nové, moderné a progresívne produkty – Telefonickú pôžičku a kreditnú kartu Home Credit. Oba sa stretli so záujmom spotrebiteľov, ktorý pokračoval v prvom štvrťroku 2007.

Úspech hotovostnej telefonickej pôžičky, jednoducho dostupného spotrebiteľského úveru, sa významne zaslúžil o 51 % medziročný nárast celkového objemu jednorazových spotrebiteľských úverov – účelových (nákup na splátky) a neúčelových (hotovostné úvery). Len za marec 2007 zaznamenala bezplatná linka pre Telefonickú pôžičku celkom 18 105 volaní. V rámci celého štvrťroku bol rekordným dňom 26. február s počtom 945 hovorov. Priemerná výška pôžičky cez telefón dosahuje 16 000 slovenských korún.  

Slováci si stále častejšie zvykajú využívať revolvingové úvery, ich nositeľom sú úverové a kreditné karty. Kreditnú kartu Home Credit ponúka svojim klientom od novembra minulého roku. „Počas prvého štvrťroka 2007 sme vydali stotisícu kreditnú kartu,“ konštatuje Erich Čomor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s. a dodáva: „Kreditná karta je moderný platobný nástroj, klientovi poskytuje najmä flexibilitu. Finančné prostriedky má vždy k dispozícii a môže sa sám rozhodovať, koľko peňazí zo svojej kartovej „peňaženky“ použije. Okrem iného v závislosti na tom, koľko môže alebo chce splácať.“ Priemerná výška jedného čerpania prostredníctvom kreditnej karty Home Credit predstavovala v prvom štvrťroku 3 347 slovenských korún.

Viac záhradnej techniky, potrieb pre domácnosť, kuchýň i výpočtovej techniky

Medzi obľúbené formy spotrebiteľského financovania naďalej patrí aj klasický nákup na splátky. Počas prvého štvrťroka sa prostredníctvom jednorazového spotrebiteľského úveru Home Credit najčastejšie predávali domáce potreby, za nimi v tesnej nadväznosti domáce elektrospotrebiče (biela technika). Nasledovala spotrebná elektronika (čierna technika), na štvrtom mieste výpočtová technika a na piatom nábytok. Slováci v úvodných mesiacoch roka využívali splátkový predaj najmä na modernizáciu svojich domácností, viac ako vlani kupovali domáce potreby a kuchyne. Významne vzrástol záujem o nákup výpočtovej techniky (o 36 %) a mobilných telefónov (o 34 %) na splátky. Tohtoročná mierna zima a skorý nástup jari sa podpísali na zvýšenom záujme o záhradnú techniku, či bicykle na splátky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2006 spoločnosť poskytla až o 41 % vyššiu istinu na nákup záhradnej techniky.

Priemerná výška účelového spotrebiteľského úveru v 1. kvartáli 2007 bola 12 600 slovenských korún. V pomere k počtu obyvateľov jednotlivých krajov* v prvom štvrťroku s Home Creditom nakupovali najviac zhodne zákazníci z Trnavského a Nitrianskeho kraja, nasledovali obyvatelia Banskobystrického kraja. Financovanie nákupov na splátky najmenej využili Bratislavčania.

Od marca ponúka Home Credit, ako jediná splátková spoločnosť na Slovensku, ďalšiu službu v záujme skvalitnenia prístupu ku klientom. Pravidelné splátky všetkých spotrebiteľských a hotovostných úverov je možné platiť už aj v tisícke predajní COOP Jednota po celom Slovensku. Túto alternatívu ponúka spoločnosť vďaka projektu Unikasa, ktorý vytvorila Citibank.

Najsilnejším mesiacom z hľadiska využívania spotrebiteľského financovania bol marec, najúspešnejším dňom sa stal 26. marec 2007.

* Podľa údajov Štatistického úradu SR

Poznámka:

Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. V roku 2006 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 3,3 miliárd Sk.

Spoločnosti skupiny Home Credit, pôsobiacej na trhoch strednej a východnej Európy a Strednej Ázie, poskytli v roku 2006 úvery v celkovom objeme 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF.