Home Credit v roku 2007: prvýkrát v histórii prekročil hranicu 4 miliárd v objeme poskytnutých úverov

Bratislava 4. 2. 2008 – Spoločnosť Home Credit Slovakia, ktorá patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku, poskytla v roku 2007 úvery v celkovej hodnote 4,14 miliárd korún. Objem úverov Home Credit tak prvýkrát v histórii prekročil štvormiliardovú hranicu. V porovnaní s minulým rokom je to nárast o 24 %. Najdynamickejšie rastúcim produktovým radom sa stali hotovostné úvery s medziročným zvýšením o 124 %.

„Rok 2007 predstavoval pre Home Credit Slovakia dosiaľ najúspešnejšie obdobie v jeho histórii. Na veľmi dobrých výsledkoch sa rastom objemu podieľali všetky tri základné produktové rady – spotrebiteľské úvery v obchodnej sieti, hotovostné úvery aj kartové produkty. Najdynamickejší nárast, a to o 124 %, zaznamenali hotovostné pôžičky,“ uvádza Erich Čomor, predseda predstavenstva spoločnosti Home Credit Slovakia, a. s., a dodáva: „Veľký potenciál má naďalej kreditná karta, v ktorej už aj Slováci objavili moderný a flexibilný platobný nástroj. Dobre to ukázal posledný kvartál roku 2007, kedy sa počet aktivovaných kreditných kariet Home Credit zvýšil o 60 %.“

Na úspešných výsledkoch roku 2007 sa pozitívne podpísal aj posledný štvrťrok. Prispela k tomu okrem iného špeciálna vianočná ponuka v obchodnej sieti a kampaň na podporu hotovostnej Telefonickej pôžičky bez poplatkov. Od 1. októbra do 31. decembra 2007 Home Credit poskytol formou úveru klientom 1,3 miliardy korún. Najúspešnejším dňom tohto obdobia aj celého roku sa stal pondelok 10. decembra, kedy Home Credit počas jediného dňa financoval svojím klientom nákupy za 27 miliónov korún.

V roku 2007 sa zvyšovala taktiež priemerná výška úveru. Zatiaľ čo pri splátkovom predaji sa zvýšila približne o 700 korún na 12 795 Sk, pri hotovostnej pôžičke vzrástla o necelých 7 000 korún a dosiahla 33 252 Sk. Priemerná čiastka na jednu transakciu kreditnou kartou Home Credit predstavovala 2 814 Sk, čo potvrdzuje, že ide o úverový nástroj používaný aj na bežné, menšie nákupy.

V oblasti splátkového predaja mali minulý rok klienti najväčší záujem o bielu techniku a domáce potreby. Na najvyšších priečkach sa tradične umiestnila taktiež spotrebná elektronika, výpočtová technika a sortiment nábytku. Výrazný nárast o 60 % v objemu poskytnutej istiny sa prejavil pri kancelárskej technike, ako sú tlačiarne, kopírky, scannery či multifunkčné kancelárske zariadenia.

„Nákup na splátky s Home Creditom spotrebitelia dlhodobo vyhľadávajú pre jeho jednoduchosť a rýchlosť. Kvalitu tohto produktu ocenila aj odborná porota prvým miestom v súťaži Zlatá minca 2007. V tomto roku chceme našu prítomnosť v obchodnej sieti ďalej upevňovať a ponúkať zákazníkom úverové služby, založené na jednoduchosti a kvalite, aj v nových segmentoch,“ dopĺňa Erich Čomor.

Z porovnania jednotlivých regiónov Slovenska vyplýva, že o spotrebiteľské a hotovostné úvery majú v pomere k počtu obyvateľov najväčší záujem ľudia z Nitrianskeho, Trnavského a Banskobystrického kraja. Naopak, najmenej túto formu financovania svojich nákupov využívajú Bratislavčania.

Poznámky

 Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. V roku 2007 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,1 miliárd Sk.

Spoločnosti skupiny Home Credit, pôsobiacej na trhoch strednej a východnej Európy a strednej Ázie, poskytli v roku 2006 úvery v celkovom objeme 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF.

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov