Piešťany 24. január 2012 – Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., vlani požičala celkom 137 miliónov eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom ide o 24% nárast v poskytovanej istine. Darilo sa všetkým oblastiam, v ktorých Home Credit pôsobí. Spoločnosť tak výborným výsledkom potvrdila pozíciu jedného z najvýznamnejších hráčov na trhu spotrebiteľských úverov.
„Na dobrom výsledku sa podpísala naša usilovná snaha neustále zlepšovať služby, prístup ku klientom, a tiež schopnosť prichádzať s inováciami a novými nápadmi. Napriek tomu, že v minulom roku ovplyvnila celý trh nervozita z neistého vývoja v eurozóne, podarilo sa nám zvýšiť tempo rastov a posilniť svoju pozíciu na trhu nebankových úverov,“ uviedol David Bystrzycki, generálny riaditeľ Home Credit Slovakia.
Aj napriek klesajúcim tržbám v maloobchode vzrástol objem úverov pri nákupoch na splátky v minulom roku o 2,5 %. Darilo sa totiž predaju elektroniky ako sú počítače, biela alebo čierna technika. Ide o druhy tovaru, ktoré zákazníci v obchodoch najčastejšie nakupujú na splátky.
Rast objemu nákupov na splátky podporili zákazníci aj počas obľúbenej akcie Senzačné Dni a Senzačné Vianoce. Počas nich Home Credit odmeňuje svojich vzorných klientov. Pokiaľ riadne a včas splácajú, dostanú späť všetky svoje úroky.
Objem peňazí, ktoré spoločnosť v minulom roku požičala prostredníctvom kreditných kariet, sa zvýšil o rekordných 86 %.Kreditné karty sa tak stali najrýchlejšie rastúcou oblasťou spotrebiteľských úverov, najmä vďaka inováciám, ktoré ovplyvnili celý trh. Home Credit začal v spolupráci s reťazcom Tesco vydávať kreditnú kartu, s ktorou je možné platiť už približne pol hodiny od podania žiadosti. Proces jej vydania sa tak rapídne skrátil a kreditné karty sa sprístupnili ľuďom viac, ako kedykoľvek predtým. „Popularita kreditných kariet neustále rastie. Stali sa bežnou súčasťou peňaženiek, ľudia oceňujú celý rad výhod, ktoré im prinášajú. Medzi ne parí bezúročné obdobie alebo systém zliav a bonusov, ktoré klienti získajú pri nákupe u našich partnerov,“ vysvetľuje šéf oddelenia kariet Vít Růžička.
V neposlednom rade vzrástol aj objem úverov poskytnutých v hotovosti. V roku 2011 to bolo o 22 % viac ako v predchádzajúcom roku. Ľudia si najčastejšie požičiavali čiastku 1700 eur. Za dynamickým rastom stojí aj nový spôsob ponuky úveru – od leta môžu zákazníci využívať najmodernejší komunikačný kanál – internet. Pre zaobstaranie svojho úveru nemusia nikam chodiť a kedykoľvek ho vyriešia z pohodlia domova.
Najmladšou oblasťou, v ktorej Home Credit pôsobí, je poskytovanie úveru na motorové vozidlá. Spoločnosť v tomto segmente dosiahla 50% medziročný rast. „V priebehu štyroch rokov dosiahol Home Credit v oblasti financovania áut veľké úspechy. Za vynikajúcimi výsledkami stoja predovšetkým atraktívne produkty, kvalitné zákaznícke služby, ale aj servis, ktorý poskytujeme svojim obchodným partnerom,“ hovorí šéf divízie financovania vozidiel Luboš Ondrůj. Pri kúpe auta si ľudia najčastejšie zaobstarávali úver na 4400 eur.
Home Credit Slovakia oslávi tento rok ďalší dôležitý míľnik. V najbližšej dobe totiž spoločnosť očakáva svojho miliónteho klienta.
Poznámka pre editorov:
Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V roku 2011 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 137 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.
Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.
Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a jej dcérske spoločnosti) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v Európe a svoje služby ponúka 4,5 miliónom aktívnych klientov (k 30. 6. 2011 vrátane Kazachstanu). Vo vybraných krajinách úspešne ponúka a rozvíja aj služby retailového bankovníctva. Skupina pôsobí v Českej republike (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruskej federácii (od roku 2002) a v Bielorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navyše prítomná v Kazachstane, kde spoločnosť Home Credit B.V. drží minoritný podiel v AO Home Credit Bank.
Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.
Skupinu Home Credit plne vlastní PPF Group N.V. („PPF“), ktorá je jednou z najväčších investičných a finančných skupín v strednej a východnej Európe. Aktuálne vlastní aktíva vo výške približne 12,4 miliárd EUR (k 31. 12. 2010), zahrňujúce rôznorodé aktivity od bankovníctva a poisťovníctva cez nehnuteľnosti, oblasť energetiky a ťažbu nerastov či poľnohospodárstva, až po najväčší ruský obchodný reťazec so spotrebiteľskou elektronikou. Pôsobnosť PPF siaha zo strednej a východnej Európy cez Rusko až do Ázie. Na základe úspechu Home Creditu v Európe PPF rozvíja spotrebiteľské financovanie pod značkou Home Credit aj v Ázii, konkrétne v Číne (od roku 2007) a vo Vietname (od roku 2009) a skúma príležitosti pre vstup na ďalšie rozvíjajúce sa trhy v tomto regióne.
Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu.