Kríza núti Slovákov šetriť: viacej opravujú, zveľaďujú bývanie a…

Kríza núti Slovákov šetriť: viacej opravujú, zveľaďujú bývanie a majstrujú

19. 05. 2009

Piešťany 19. máj 2009 – Slováci si v dobe krízy dokážu pomôcť a prispôsobiť sa situácii – nákup nových vecí odkladajú na lepšie časy a radšej opravia tie staršie, ktoré ešte môžu dobre slúžiť. Ukazujú to štatistiky úverovej spoločnosti Home Credit za prvé tri mesiace tohto roku. Na splátky si totiž ľudia omnoho viac začali brať úvery na náradie pre domácich majstrov a na stavebniny. Najčastejšie opravujú kúpeľne, menia podlahové krytiny a investujú do kotlov, kúrenia a plynofikácie. Celkový objem peňazí, ktorý spoločnosť od januára do marca slovenským spotrebiteľom napríklad v segmente kúrenia poskytla, sa v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2008 zvýšil o celých 229 %.

<div>

„Znovu začína platiť: Čo Slovák, to majster; ľudia vedia, kde sa dá ušetriť. Vo väčšej miere teraz začali sami opravovať svoje byty a domovy, skrášľujú záhrady. Predaj domáceho náradia, stavebného materiálu pre drobné práce v interiéroch a objemy v segmente kúrenia, ktoré poskytujeme slovenským spotrebiteľom na splátky už takmer desať rokov, prekonal naše očakávania,“ hovorí Vojtěch Ščevík, obchodný riaditeľ spoločnosti Home Credit Slovakia, a.s.

Kvôli kríze sa teraz ľudia omnoho častejšie spoliehajú pri drobných opravách domu či bytu iba na seba, k čomu potrebujú náležité vybavenie a príslušenstvo. Vŕtačky, zváračky, obklady, skrutkovače, stavebniny, píly – tieto výrobky teraz najčastejšie zákazníci vyhľadávajú v regáloch obchodov pre domácich majstrov a remeselníkov. Objem peňazí poskytnutých Home Creditom napríklad na nákup stavebných dielov vzrástol o 129 %, u opráv a vybavenia kúpeľní ide o 120 % zvýšenie. Priemerná výška jedného nákupu na splátky sa v porovnaní s prvým kvartálom minulého roku zvýšila o 9 % na takmer 500€.

V prípade, že sa Slováci rozhodnú investovať do zveľaďovania bývania viacej peňazí, potom na splátky  nakupujú najčastejšie kozuby a pece, plynové kotle alebo plastové okná. Ľudia si tiež berú na splátky v Home Credite kachle a dlažbu do kúpeľní či laminátové podlahy (v segmente podlahových krytín zaznamenala spoločnosť v prvom kvartáli roku 2009 nárast objemu poskytnutých peňazí o 125 %). Hitom slovenských záhrad tejto jari sú kosačky, benzínové i elektrické píly alebo brúsky.

Kutili sa prebudili aj v Českej republike, kde je situácia obdobná. Predaj na splátky s Home Creditom sa tam takisto najviac zvýšil v segmente náradia a stavebníctva. Oproti Slovákom ale naši západní susedia investujú viac do zveľaďovania záhrady nákupom turbo grilov, krovinorezov a štiepačov dreva.

</div>

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2008 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,47 miliardy Sk (149 miliónov eur).

Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2008 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 3,6 miliardy eur. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajine (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne a od apríla 2009 aj vo Vietname.

Skupina Home Credit Group je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF, ktorá sa zaoberá predovšetkým spotrebiteľským financovaním a retailovým bankovníctvom. Skupina naďalej aktívne vyhľadáva investičné príležitosti a realizuje strategické investície na rastúcich trhoch strednej a východnej Európy a Ázie. Prostredníctvom podielu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkom trhu poisťovníctva v strednej a východnej Európe. Za 18 rokov svojej existencie sa skupina PPF stala jedným z popredných medzinárodných finančných investorov s hodnotou spravovaných aktív prevyšujúcich 8 miliárd euro.