Liek na zlú náladu? Slováci volia sladkosti a nákupy pre radosť

Autor tlačové správy - Zuzana Bienvenu

Pridané

27. 2. 2013

Autor

Zuzana Bienvenu
Tlačová hovorkyňa

Piešťany, 27. február 2013 –Každý si niekedy potrebuje urobiť radosť. Či už kvôli momentálnej zlej nálade, za ktorou môže byť nevydarený deň v práci, neposlušné deti alebo príliš dlhá zima alebo len tak z rozmaru. Podľa najnovšieho prieskumu Home Creditu Slovakia v takom prípade Slovenky a Slováci najčastejšie volia sladkosti a vyrážajú na nákupy oblečenia alebo obuvi.

Podľa prieskumu je pre väčšinu ľudí bežnou praxou nákup drobností na zlepšenie nálady. A prvá voľba neprekvapí: čokoláda, zmrzlina a ďalšie sladkosti uspokoja naše telo aj myseľ najčastejšie. Dôvodom je nielen antistresový účinok cukru, ale aj ľahká dostupnosť maškŕt, ktoré sa dajú zohnať na každom rohu. Na mnohých pracoviskách sú aj automaty s čokoládovými tyčinkami či sušienkami. A tak keď sa nepodarí pracovná porada, prvá cesta vedie často práve tam. Podľa prieskumu Home Creditu Slovakia zhrešia sladkými drobnosťami najviac ženy, skoro dve tretiny oslovených žien uviedlo práve túto možnosť. Muži sladkostiam holdujú tiež, no už o niečo menej ako ženy. Občas namiesto sladkostí volia napríklad kvalitnejší alkohol. Dobré jedlo a pitie patrí všeobecne k najobľúbenejším potešeniam bez ohľadu na pohlavie. Kávu alebo večeru v reštaurácii totiž vo svojich odpovediach uviedlo 30 % mužov a žien.

„To, že sladkosti a iné chutné veci zodpovedajú predstave ľudí o drobnej radosti, nie je zase takým prekvapením. Súvisí to samozrejme aj s ekonomickou situáciou, tablička čokolády je predsa len lacnejšia a ako nové topánky a človek si jej kúpu a konzumáciu lepšie obháji. To však neznamená, že by ľudia pre radosť nakupovali len drobnosti, rozptyl je široký a pohybuje sa od niekoľkých eur až po stovky eur,“ komentuje výsledky prieskumu analytik spoločnosti Home Credit Slovakia Michal Kozub.

Hneď na druhom mieste obľúbených radostí sa umiestnil nákup oblečenia, nasledovaný elektronikou a kozmetikou. Túlanie sa po obchodoch v spoločnosti kamarátok je obľúbenou aktivitou mnohých dievčat a žien. Nové topánky, kabelku alebo napríklad len tričko pre potešenie si je ochotné kúpiť až 67 % oslovených žien. Naproti tomu, mužov takéto zlepšenie nálady pochopiteľne až tak veľmi neláka. Takéto krátenie dlhej chvíle by si zvolilo 38 zo 100 opýtaných mužov. Prieskum Home Creditu zároveň odhalil, že najobľúbenejšou voľbou mužov je elektronika. Obľúbené sú u slovenských mužov aj nákupy hobby tovaru a doplnkov do auta. Technika, ktorej inštalácia, skúšanie, zapájanie, prepájanie a hľadanie najlepšieho nastavenia môže byť zábavou na celé popoludnie – to je radosť, ktorá mužom rozhodne zdvihne náladu. A nezáleží na tom, či si kúpili smartfón alebo veľkú televíziu. Rovnako ich zabaví aj domáce majstrovanie alebo vylepšovanie svojich áut. 

Nákupu elektroniky nahráva na jednej strane správanie predajcov, ktorí sa snažia pritiahnuť späť do kamenných obchodov alebo e-shopov viac kupujúcich zľavami, rôznymi akciami, ale tradične je motiváciou aj jednoducho snaha vyniknúť. Či už je to otázka väčšej TV obrazovky alebo nových modelov telefónov, ktoré práve v tomto období prichádzajú na trh a sú pre mužov dôležitým statusovým symbolom. 

Niektoré nákupy pre radosť, ktoré oslovení ľudia v prieskume uvádzali, sa samozrejme štandardnej predstave o drobnej radosti tak trochu vymykajú. V odpovediach sa totiž objavili položky ako kôň, polodrahokamy, padákový klzák alebo akvárium s rybičkami. Z bežnejších predmetov ľudia veľmi často spomínali dobrú knihu alebo drobnú dekoráciu do domu či bytu.

Prieskum realizovala agentúra STEM/MARK na reprezentatívnej vzorke 1004 obyvateľov SR s pripojením na internet vo veku 18-65 rokov. Prieskum prebehol vo februári 2013.

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home  Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V roku 2012 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 177 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Viac informácií je k dispozícii na www.homecredit.sk

 

 

 

 

V texte boli citované tieto osoby

Citovaná osoba - Michal Kozub Michal Kozub
Analytik

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov