Muži si za volantom užívajú, ženy chcú praktického pomocníka

Piešťany 3. november 2011 – Muži si svoje auto užívajú, ženy ho používajú. To je základný rozdiel v tom, ako obe pohlavia využívajú osobné auto. Muži si chcú sadnúť za volant, užívať si zvuk motora a byť pánmi na cestách. Ženy naopak dávajú prednosť slabšiemu, spoľahlivému vozidlu s jednoduchou obsluhou, do ktorého sa zmestí nákup a deti. Vyplýva to z profilu klientov spoločnosti Home Credit Slovakia, ktorí si od nej zaobstarali auto na splátky.

Vek typického klienta autobazára je 36 rokov, tridsiatnikov je 31 %. Najpočetnejšia je ale skupina zákazníkov vo veku 20-29 rokov, tých je tretina. A zatiaľ čo vek zákazníkov sa o rok zvýšil, vek auta sa naopak mierne znižuje. V roku 2009 ľudia na úver kupovali priemerne 6,9 ročné auto, v prvej polovici tohto roka boli autá v priemere o päť mesiacov mladšie. Obe pohlavia volia v bazároch najčastejšie české autá, každé štvrté auto na splátky od Home Creditu je Škodovka. Obľúbené sú aj koncernové značky Volkswagen a Renault.  

Muž zaplatí za auto z bazáru kupované na splátky priemerne 6610 eur, žena o 220 eur menej. Výber typu a ceny auta závisí hlavne od toho, na aké účely bude slúžiť. „Auto si buď kupujú muži pre seba – v takom prípade si plnia sny – alebo zaobstarávajú priestranné rodinné vozidlo s bohatšou výbavou. Ženy väčšinou požadujú druhé auto do rodiny, ktoré im zaistí rýchly a bezpečný presun na nákupy alebo vyzdvihnutie detí zo školy,“   upresňuje analytik Home Creditu Michal Kozub.

Ženy premýšľajú ekonomickejšie, a preto si vyberajú malé autá s naftovým motorom a nižšou spotrebou. Muž sa potrebuje svojim autom nielen presunúť z miesta na miesto, ale aj pochváliť sa kamarátom a jazdu si vychutnať. „Máloktorá žena si v aute oddýchne. Pre muža je šoférovanie koníček, pri ktorom si napríklad po práci vyčistí hlavu a po náročnom dni odpočinie,“   uvádza Karolína Topolová, viceprezidentka AAA AUTO.

Z bazárov si ľudia už niekoľko rokov odvážajú autá hlavne neutrálnej šedej farby alebo striebornej metalízy. V prvom polroku 2011 bolo 36 % vozidiel financovaných Home Creditom práve v týchto odtieňoch. Zákazníci sa tiež prestali obávať čiernej: jej podiel sa zvýšil z 12 % v roku 2009 na tohtoročných 16 %. „Ľudia sa čiernej skôr vyhýbali, pretože v lete dokáže auto neuveriteľne rozpáliť. Postupne, ako sa klimatizácia stáva samozrejmosťou, tento problém odpadá,“   komentuje posun Luboš Ondrůj, šéf sekcie Auto spoločnosti Home Credit Slovakia.

Najdrahšie auto, na ktoré poskytol Home Credit úver v prvej polovici tohto roka, bola trojročná Toyota Landcruiser za takmer 48 tisíc eur. Tento offroad v zlatej metalíze si prekvapivo užíva žena v stredných rokoch.


Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home  Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V prvej polovici roka 2011 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 62 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a jej dcérske spoločnosti) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v Európe a svoje služby ponúka 4,5 miliónom aktívnych klientov (k 30. 6. 2011 vrátane Kazachstanu). Vo vybraných krajinách úspešne ponúka a rozvíja aj služby retailového bankovníctva. Skupina pôsobí v Českej republike (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruskej federácii (od roku 2002) a v Bielorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navyše prítomná v Kazachstane, kde spoločnosť Home Credit B.V. drží minoritný podiel v AO Home Credit Bank.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plne vlastní PPF Group N.V. („PPF“), ktorá je jednou z najväčších investičných a finančných skupín v strednej a východnej Európe. Aktuálne vlastní aktíva vo výške približne 12,4 miliárd EUR (k 31. 12. 2010), zahrňujúce rôznorodé aktivity od bankovníctva a poisťovníctva cez nehnuteľnosti, oblasť energetiky a ťažbu nerastov či poľnohospodárstva, až po najväčší ruský obchodný reťazec so spotrebiteľskou elektronikou. Pôsobnosť PPF siaha zo strednej a východnej Európy cez Rusko až do Ázie.
Na základe úspechu Home Creditu v Európe PPF rozvíja spotrebiteľské financovanie pod značkou Home Credit aj v Ázii, konkrétne v Číne (od roku 2007) a vo Vietname (od roku 2009) a skúma príležitosti pre vstup na ďalšie rozvíjajúce sa trhy v tomto regióne.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu.

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov