Novoročné výpredaje na splátky Slováci využili na modernizáciu…

Novoročné výpredaje na splátky Slováci využili na modernizáciu domácností

21. 02. 2007

Bratislava, 21. 2. 2007 – Záujem slovenských spotrebiteľov o povianočné výpredaje a zľavy, ktorý sa prejavil už pred koncom roka, pokračoval aj v januári. Objem spotrebiteľských úverov, ktoré poskytol Home Credit Slovakia, sa v porovnaní s rovnaným obdobím minulého roku zvýšil o 7 %. Najpopulárnejšou komoditou nakupovanou na splátky sa v tohtoročnom januári stali domáce potreby, za nimi nasledovali tradičná čierna a biela technika. Najväčší záujem mali zákazníci na západnom Slovensku.

Novým hitom nákupov na splátky sa v úvode roka stali domáce potreby. Spoločnosť Home Credit Slovakia prefinancovala ich nákupy v objeme o takmer 17 miliónov slovenských korún vyššom ako vlani. Kupovali sa najmä riadové zostavy, kuchynské roboty, vysávače, ale aj domáce pekárne chleba. Spolu 45% podiel na nákupoch na splátky prostredníctvom Home Creditu mali na Slovensku domáce spotrebiče (biela technika) a elektronika (čierna technika). V rámci bielej techniky prevládali práčky, chladničky a sporáky. Z audio a video techniky si zákazníci vyberali najmä televízory a DVD rekordéry a prehrávače.

O tom, že Slováci venujú čoraz vyššiu pozornosť modernizácii svojich domácností, svedčí aj 64% medziročný nárast počtu zmlúv uzavretých na nákup kuchýň na splátky. "Slovenské domácnosti sa postupne modernizujú a ľudia si zvykajú využívať stále kvalitnejšie zariadenia. Predpokladáme, že tento trend sa v nasledujúcom období nezmení," uviedol Erich Čomor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s.

Novoročné zľavy slovenskí spotrebitelia využili tiež na nákupy výpočtovej techniky, ktorej patrí štvrté miesto s 11% medziročným nárastom v poskytnutej istine. Stále populárne sú notebooky, na splátky sa kupujú tiež počítačové zostavy, LCD monitory, tlačiarne a ďalšie PC komponenty. Na piatom mieste v preferenciách klientov Home Creditu sa umiestnil nábytok.

Slováci v januári viac kupovali aj mobilné telefóny (medziročný nárast v prefinancovanom objeme o 25 %). Pri novoročných nákupoch mysleli aj na okolie svojich domov – o 25 % viac ako vlani investovali do nákupu záhradnej techniky. Neobvykle mierna zima sa naopak odrazila v nižšom záujme o kotly a ďalšiu vykurovaciu techniku.

Najviac nákupov na splátky Home Credit Slovakia prefinancoval v pondelok 15. januára.

O niečo viac nakupujú na splátky obyvatelia západného Slovenska

Záujem o spotrebiteľské úvery je porovnateľný vo všetkých oblastiach Slovenska, mierne sa znižuje smerom od západu na východ. V pomere k počtu obyvateľov jednotlivých krajov* najviac s Home Creditom nakupovali zákazníci z Trnavského kraja, nasledovali obyvatelia Nitrianskeho a Banskobystrického kraja. Tento typ financovania nákupov najmenej využili Bratislavčania.

* Podľa údajov Štatistického úradu SR

Domácnosti modernizujú aj Česi

V susednej Českej republike sa najväčšiemu záujmu tešila biela a čierna technika, aj tam sa však stále častejšie na splátky kupujú aj ďalšie komodity. Štvornásobne viac ako vlani sa v tohtoročnom januári predalo notebookov, významný nárast zaznamenali aj domáce potreby, mobilné telefóny, dokonca aj hudobné nástroje (Home Credit ich prefinancoval v objeme o 69 % vyššom ako v januári 2006).

Poradie najčastejšie kupovaných tovarov na splátky v januári 2007 (podľa objemu poskytnutej istiny):

Slovenská republika Česká republika
1. Domáce potreby 2. Biela technika
2. Biela technika 3. Čierna technika
3. Čierna technika 3. Domáce potreby
4. Výpočtová technika 4. Výpočtová technika
5. Nábytok 5. Nábytok

Poznámky

Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. patrí k lídrom slovenského trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. V roku 2006 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 3,3 miliárd Sk. Spoločnosti skupiny Home Credit, pôsobiacej na trhoch strednej a východnej Európy a strednej Ázie, poskytli v roku 2005 úvery v celkovom objeme 2,1 mld. USD.Home Credit si udržuje popredné postavenie na trhoch spotrebiteľského financovania v Českej republike (vstup v roku 1997), Slovenskej republike (1999), Ruskej federácii (2002) a Kazachstane (2005). V roku 2006 skupina Home Credit vstúpila na ukrajinský trh. Skupina Home Credit je súčasťou skupiny PPF, ktorá patrí k významným finančným skupinám v Českej republike a regióne strednej a východnej Európy.

  • Spotrebiteľské úvery Home Credit je možné na Slovensku získať na takmer 4000 obchodných miestach s elektronikou, výpočtovou a kancelárskou technikou, nábytkom, kuchyňami, stavebnými dielmi, podlahami, bazénmi a ďalším sortimentom, vrátane nákupu dovolenky alebo financovania automobilov na splátky.
  • Strieborná karta Home Credit umožňuje opakovane nakupovať na splátky v zmluvných predajniach Home Credit a vďaka štandardu Maestro aj v ďalších predajniach na Slovensku a v zahraničí. Ďalšou z výhod striebornej karty Home Credit je možnosť výberu hotovosti z bankomatov, opäť nielen u nás, ale aj za hranicami.
  • Kreditná karta Home Credit je medzinárodná platobná karta štandardu MasterCard Unembossed, ktorá je nositeľom opakovaného, tzv. revolvingového úveru. Jednou zo základných vlastností karty je opakované bezúročné obdobie v dĺžke až 51 dní. Karta umožňuje platenie v obchodoch alebo výbery v bankomatoch v SR i zahraničí.
  • Telefonickú pôžičku až do výšky 30 000 Sk možno dohodnúť z pohodlia domova - zavolaním na bezplatnú linku 0800 111 511. Výplata peňazí sa uskutoční bankovým prevodom na účet alebo poštovou poukážkou.