Bratislava, 21. 2. 2007 – Záujem slovenských spotrebiteľov o povianočné výpredaje a zľavy, ktorý sa prejavil už pred koncom roka, pokračoval aj v januári. Objem spotrebiteľských úverov, ktoré poskytol Home Credit Slovakia, sa v porovnaní s rovnaným obdobím minulého roku zvýšil o 7 %. Najpopulárnejšou komoditou nakupovanou na splátky sa v tohtoročnom januári stali domáce potreby, za nimi nasledovali tradičná čierna a biela technika. Najväčší záujem mali zákazníci na západnom Slovensku.
Novým hitom nákupov na splátky sa v úvode roka stali domáce potreby. Spoločnosť Home Credit Slovakia prefinancovala ich nákupy v objeme o takmer 17 miliónov slovenských korún vyššom ako vlani. Kupovali sa najmä riadové zostavy, kuchynské roboty, vysávače, ale aj domáce pekárne chleba. Spolu 45% podiel na nákupoch na splátky prostredníctvom Home Creditu mali na Slovensku domáce spotrebiče (biela technika) a elektronika (čierna technika). V rámci bielej techniky prevládali práčky, chladničky a sporáky. Z audio a video techniky si zákazníci vyberali najmä televízory a DVD rekordéry a prehrávače.
O tom, že Slováci venujú čoraz vyššiu pozornosť modernizácii svojich domácností, svedčí aj 64% medziročný nárast počtu zmlúv uzavretých na nákup kuchýň na splátky. "Slovenské domácnosti sa postupne modernizujú a ľudia si zvykajú využívať stále kvalitnejšie zariadenia. Predpokladáme, že tento trend sa v nasledujúcom období nezmení," uviedol Erich Čomor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s.
Novoročné zľavy slovenskí spotrebitelia využili tiež na nákupy výpočtovej techniky, ktorej patrí štvrté miesto s 11% medziročným nárastom v poskytnutej istine. Stále populárne sú notebooky, na splátky sa kupujú tiež počítačové zostavy, LCD monitory, tlačiarne a ďalšie PC komponenty. Na piatom mieste v preferenciách klientov Home Creditu sa umiestnil nábytok.
Slováci v januári viac kupovali aj mobilné telefóny (medziročný nárast v prefinancovanom objeme o 25 %). Pri novoročných nákupoch mysleli aj na okolie svojich domov – o 25 % viac ako vlani investovali do nákupu záhradnej techniky. Neobvykle mierna zima sa naopak odrazila v nižšom záujme o kotly a ďalšiu vykurovaciu techniku.
Najviac nákupov na splátky Home Credit Slovakia prefinancoval v pondelok 15. januára.
Záujem o spotrebiteľské úvery je porovnateľný vo všetkých oblastiach Slovenska, mierne sa znižuje smerom od západu na východ. V pomere k počtu obyvateľov jednotlivých krajov* najviac s Home Creditom nakupovali zákazníci z Trnavského kraja, nasledovali obyvatelia Nitrianskeho a Banskobystrického kraja. Tento typ financovania nákupov najmenej využili Bratislavčania.
* Podľa údajov Štatistického úradu SR
V susednej Českej republike sa najväčšiemu záujmu tešila biela a čierna technika, aj tam sa však stále častejšie na splátky kupujú aj ďalšie komodity. Štvornásobne viac ako vlani sa v tohtoročnom januári predalo notebookov, významný nárast zaznamenali aj domáce potreby, mobilné telefóny, dokonca aj hudobné nástroje (Home Credit ich prefinancoval v objeme o 69 % vyššom ako v januári 2006).
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. patrí k lídrom slovenského trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. V roku 2006 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 3,3 miliárd Sk. Spoločnosti skupiny Home Credit, pôsobiacej na trhoch strednej a východnej Európy a strednej Ázie, poskytli v roku 2005 úvery v celkovom objeme 2,1 mld. USD.Home Credit si udržuje popredné postavenie na trhoch spotrebiteľského financovania v Českej republike (vstup v roku 1997), Slovenskej republike (1999), Ruskej federácii (2002) a Kazachstane (2005). V roku 2006 skupina Home Credit vstúpila na ukrajinský trh. Skupina Home Credit je súčasťou skupiny PPF, ktorá patrí k významným finančným skupinám v Českej republike a regióne strednej a východnej Európy.