Piešťany 22. november 2011 – Počas tohtoročných Vianoc zostanú Slováci, aspoň čo sa týka darčekov, verní tradíciám. Podľa telefonického prieskumu spoločnosti Home Credit Slovakia* totiž pod stromčekom nájde peniaze iba 9 % obdarovaných. Pri klasických darčekoch zostane 69 % oslovených, 20 % dá niekomu darček a niekomu peniaze.
Prekvapivé je porovnanie s predchádzajúcim rokom, kedy svojich blízkych obdarovalo peniazmi dvakrát viac ľudí. Podľa analytika Home Creditu Michala Kozuba to môžu mať na svedomí obavy z blížiacej sa krízy a snaha počas Vianoc trochu ušetriť. Pätina ľudí hodlá darčeky a peniaze nakombinovať: kúpiť niečo malého a hotovosťou v obálke dať blízkym možnosť zabezpečiť si niečo podľa vlastného uváženia. „Prekvapilo nás, že medzi oslovenými sa tento rok po prvý krát objavili aj 2 % tých, ktorí pod stromček nebudú dávať nič,“ komentuje výsledky Michal Kozub.
Pri tých, čo sa rozhodnú na Vianoce venovať peniaze, môžu podľa psychológov hrať rolu najrôznejšie dôvody – nedostatok času na nákup darčekov, snaha vyhnúť sa predvianočnému zhonu v obchodoch alebo aj bezradnosť pri výbere. „Z pultov obchodov útočí na ľudí pred Vianocami obrovské množstvo tovaru a ponúk. Mnohí sa v tejto záplave jednoducho stratia. Boja sa, aby nevhodným výberom svojich blízkych nesklamali a preto radšej volia peniaze,“ hovorí psychológ Jiří Brančík.
Česi hotovosti pod stromčekom holdujú viac. Podľa prieskumu Home Credit tento rok daruje peniaze 14 % oslovených.
* Telefonický prieskum bol zrealizovaný v septembri a októbri 2011 na vzorke 254 klientov Home Credit Slovakia a.s. a 301 klientov Home Credit a.s.
Poznámka pre editorov:
Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V prvej polovici roka 2011 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 62 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.
Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.
Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a jej dcérske spoločnosti) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v Európe a svoje služby ponúka 4,5 miliónom aktívnych klientov (k 30. 6. 2011 vrátane Kazachstanu). Vo vybraných krajinách úspešne ponúka a rozvíja aj služby retailového bankovníctva. Skupina pôsobí v Českej republike (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruskej federácii (od roku 2002) a v Bielorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navyše prítomná v Kazachstane, kde spoločnosť Home Credit B.V. drží minoritný podiel v AO Home Credit Bank.
Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.
Skupinu Home Credit plne vlastní PPF Group N.V. („PPF“), ktorá je jednou z najväčších investičných a finančných skupín v strednej a východnej Európe. Aktuálne vlastní aktíva vo výške približne 12,4 miliárd EUR (k 31. 12. 2010), zahrňujúce rôznorodé aktivity od bankovníctva a poisťovníctva cez nehnuteľnosti, oblasť energetiky a ťažbu nerastov či poľnohospodárstva, až po najväčší ruský obchodný reťazec so spotrebiteľskou elektronikou. Pôsobnosť PPF siaha zo strednej a východnej Európy cez Rusko až do Ázie.Na základe úspechu Home Creditu v Európe PPF rozvíja spotrebiteľské financovanie pod značkou Home Credit aj v Ázii, konkrétne v Číne (od roku 2007) a vo Vietname (od roku 2009) a skúma príležitosti pre vstup na ďalšie rozvíjajúce sa trhy v tomto regióne.
Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu.