Rastúci trend na slovenskom trhu spotrebiteľského financovania pokračuje. Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. v období od 1. januára do 30. septembra 2006 dosiahla celkový obrat vo výške 2,1 miliardy Sk, čo je v medziročnom porovnaní nárast o 8 %. Počas tretieho štvrťroka naďalej rástla krivka záujmu o splátkový predaj. Celkový obrat Home Creditu na Slovensku v tomto období predstavoval 823 miliónov Sk. V porovnaní s tretím kvartálom roku 2005 sa zvýšil o 7 %. Priemerná výška jednorazového spotrebiteľského úveru za obdobie január až september 2006 bola 12 002 Sk. Priemerná výška jedného čerpania prostredníctvom striebornej karty Home Credit v rovnakom období predstavovala 2 162 Sk. Mimoriadne úspešný bol tohtoročný september, počas ktorého spoločnosť zaznamenala až 17% medziročné zvýšenie v objeme poskytnutej istiny.
Začiatok školského roka priniesol zvýšený záujem o nakupovanie na splátkySeptember bol najsilnejším mesiacom tretieho štvrťroka 2006 a zároveň obdobia uplynulých deviatich mesiacov tohto roku. Zvýšený záujem o nakupovanie na splátky súvisel s odznievaním dovoleniek a začiatkom školského roka. Tohtoročný deviaty mesiac bol mimoriadne úspešný aj z hľadiska medziročného porovnania. Home Credit Slovakia financoval nákupy spotrebiteľov v objeme o 17 % vyššom oproti vlaňajšiemu septembru.
V horúcom júli sa kupovali chladničky, v septembri počítačePočas tretieho štvrťroka sa prostredníctvom jednorazového spotrebiteľského úveru najčastejšie predávali domáce elektrospotrebiče. Za nimi nasledovala spotrebná elektronika. Na treťom mieste najpredávanejších komodít boli v tomto období domáce potreby, nasledoval nábytok a výpočtová technika. Významne rozvíjajúcou sa komoditou v tomto roku sú tiež vodné filtre. V treťom kvartáli tohto roka boli šiestou najpredávanejšou komoditou. Počas obdobia január - september 2006 sa dokonca dostali na piate miesto, ich predaj na splátky sa v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2005 zvýšil o 77 %.
„V tohtoročnom horúcom júli pokračoval zvýšený záujem o chladiacu techniku," hovorí Ing. Miloš Stibor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s. a dodáva: „Viac sa kupovali tiež klimatizácie, vďaka cestovaniu digitálne fotoaparáty a kamery, prenosné DVD prehrávače, autorádiá, či MP3 prehrávače. Koncom leta, najmä v septembri boli v kurze počítače a notebooky, opäť vzrástol záujem o televízory, domáce kiná, DVD rekordéry. Očakávame, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcich mesiacoch do konca roka. Pred Vianocami sa bude, ako už tradične, najviac predávať spotrebná elektronika. Tento rok očakávame silný záujem najmä o LCD a plazmové televízory, DVD rekordéry s pevným diskom, domáce kiná, digitálne fotoaparáty a videokamery. V oblasti domácich spotrebičov predpokladáme zvýšený záujem o umývačky riadu, vstavané a drobné kuchynské elektrospotrebiče."
V ktorých regiónoch Slovenska sa najviac darí splátkovému predaju?V treťom štvrťroku sa na splátky najviac kupovalo v Nitrianskom kraji, ďalej v Trnavskom a Košickom kraji. Pri hodnotení obdobia od začiatku roka do 30. septembra 2006 sú prvé dve miesta totožné - patria Nitre a Trnave. Na tretej priečke je tu kraj Banská Bystrica.
Poznámky Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. patrí k lídrom slovenského trhu spotrebiteľského financovania. Objem poskytnutých spotrebiteľských úverov Home Credit Slovakia v roku 2005 (bez započítania revolvingových úverov) dosiahol 1,87 miliardy slovenských korún. Skupina Home Credit pôsobí v Českej republike, Slovenskej republike, Ruskej federácii a Kazachstane. Od svojho vzniku v roku 1997 skupina Home Credit obslúžila viac ako 10 miliónov klientov. Skupina Home Credit je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF.