Oživenie ekonomiky potvrdzujú aj výsledky splátkového predaja

Piešťany, 13. október 2010 - Výsledky splátkového predaja potvrdzujú, že Slovensko sa spamätáva z krízy. Vlaňajší pokles ekonomiky, ktorý sa dotkol aj tejto oblasti, sa zastavil a opäť vykazuje rast. Podľa štatistík Home Creditu, jedného z popredných úverových špecialistov, vzrástol v prvej polovici roka 2010 objem požičaných peňazí u obchodníkov o 13 %. Kríza ale zmenila správanie spotrebiteľov, ktorí si úver berú oveľa zodpovednejšie a na splátky kupujú účelné a praktické veci. Rastie aj význam internetu, ktorý zažíva ako predajný kanál výnimočný vzostup.

Ako potvrdzuje správa Asociácie organizácií splátkového predaja SR[1], splátkový predaj je po poklese v roku 2009 opäť na vzostupe. „V porovnaní s prvou polovicou roka 2009 sme našim klientom požičali o 13 % viac finančných prostriedkov. Ľudia prostredníctvom úveru najviac financujú domáce doplnky a tovar súvisiaci s bývaním, elektroniku alebo nábytok,“ potvrdzuje analytik Home Creditu Michal Kozub. Dodáva, že krízový rok zákazníkov naučil lepšie hospodáriť s peniazmi. Pred nákupom sa dlhšie rozhodujú, vyhľadávajú cenovo priaznivý tovar a akčné ponuky.

Najobľúbenejšie sú úverové produkty s dĺžkou splácania okolo jedného roka. Ide hlavne o klasické spotrebiče do kuchyne alebo kúpeľne, ktorých sa cena pohybuje okolo 300 – 400 eur. „Cenu za drahší tovar, napríklad záhradnú techniku, si zákazníci rozložia najčastejšie na splácanie po dobu dvoch až troch rokov,“ približuje Miloš Drančák, riaditeľ slovenskej obchodnej siete spoločnosti Home Credit. Priemerná splatnosť jedného úveru v obchodnej sieti je približne 18 mesiacov.

V poslednom období rastie i on-line predaj tovaru. Objem prostriedkov poskytnutých Home Creditom v tomto segmente vzrástol v prvej polovici roku 2010 v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2009  o zhruba 60 %. Ľudia objavili internet ako spoľahlivý kanál pre jednoduchý a rýchly nákup v podstate čohokoľvek, obľúbená je elektronika a príslušenstvo alebo dovolenky. Ponuka býva na e-shopoch často lepšia než v kamenných obchodoch a vďaka možnosti porovnania produktov môžu ľudia ľahko nájsť tovar, ktorý im presne vyhovuje. Zákazníci oceňujú aj to, že tovar dostanú poštou alebo zásielkovou službou až domov a nemusia zaisťovať odvoz z predajne.   

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V roku 2009 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 102 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit. Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.

Skupina Home Credit („skupina“) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe a Ázii. Vo vybraných krajinách skupina úspešne rozvíja služby retailového bankovníctva ako bežné účty či vklady. Jej 14 200 zamestnancov obsluhuje viac než 5,7 miliónov zákazníkov vo všetkých geografických oblastiach, v ktorých sú služby pod značkou Home Credit poskytované (údaj k 30. júnu 2009). Skupina Home Credit v súčasnosti pôsobí v 8 krajinách: v Českej republike (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruskej federácii (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstane (AO Home Credit Bank, od roku 2005), na Ukrajine (OAO Home Credit Bank, od roku 2006), v Bielorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číne (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietname (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009). Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

Skupina Home Credit patrí do skupiny PPF, jednej z najväčších medzinárodných investičných skupín v strednej a východnej Európe. Aktíva v správe skupiny PPF prevyšujú 10 miliárd eur (ku 30. júnu 2009). Skupina PPF sa zapodieva finančnými službami (bankovníctvo a spotrebiteľské financovanie, poistenie a penzijné fondy), investíciami v oblasti private equity a investíciami do nehnuteľností. Skupina PPF aktívne vyhľadáva investičné príležitosti na vznikajúcich trhoch strednej a východnej Európy, Ruska, Spoločenstva nezávislých štátov a Ďalekého východu. Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.cz.

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov