Piešťany 11. jún 2009 – Na Slovensku rastie počet mužov investujúcich do svojho vzhľadu. Oproti minulému roku vzrástol ich podiel na celkovom počte zákazníkov zo 17 % na 22 %. Vyberajú si najmä transplantáciu vlasov, dentálne korektúry a tetovania. Záujem o skrášľovanie však rastie aj u žien. Tie na rozdiel od mužov uprednostňujú liposukciu a plastické operácie. Rastúci dopyt, najmä v období pre letom, potvrdzujú aj štatistiky úverovej spoločnosti Home Credit, ktorá poskytuje spotrebiteľský úver Medifin. Svedčí o tom fakt, že v roku 2008 bolo celkovo uzavretých o 111 % viac zmlúv ako v rovnakom období v roku 2007.
„Pretože poskytujeme Medifin už ôsmy rok, môžeme pozorovať zmenu zákazníckych trendov. Zatiaľ čo pred rokmi ľudia na Slovensku investovali viac do klasickej medicíny, dnes sa ich záujem mení a Medifin poskytujeme častejšie na zákroky estetickej chirurgie,“hovorí Vojtěch Ščevík, obchodný riaditeľ Home Creditu.
Ženy, ale aj muži čoraz viac podliehajú módnym trendom a chcú sa páčiť. „Ukazuje sa, že u obidvoch pohlaví sú kritéria krásy stanovené podobne; pomocou úveru stále častejšie financujú nadštandardné kadernícke služby ako predlžovanie a transplantácia vlasov.U mužov ďalej prevládajú najmä dentálne korektúry a tetovania. Liposukcia a plastické operácie sú zase zákroky, ktoré jednoznačne dominujú u žien,“ poznamenal Vojtěch Ščevík.
Medzi ďalšie služby, ktoré klienti pomocou Medifinu financujú, patria laserové operácie očí, stomatologické zákroky a nákup zdravotníckych pomôcok. Priemerná výška jedného úveru dosahuje takmer 660 Euro a klienti Medifin splácajú 13 mesiacov. Väčší podiel medzi klientmi patrí ženám, vlani to bolo 78 %.
Najmladším mužom klientom bol 29-ročný muž, ktorý Medifinom financoval klinický zákrok, najstarší 52-ročný klient si takto obstaral tetovanie. Najväčší počet zákrokov vykonali kliniky a lekárske centrá v Bratislave a Banskobystrickom regióne. „Nemyslíme si, že by v Bratislave a okolí Banskej Bystrice ľudia chodili na liposukciu častejšie. Skôr prichádzajú z ostatných regiónov a využívajú anonymitu hlavného mesta na to, aby podstúpili diskrétny zákrok,“ vysvetľuje Vojtěch Ščevík.
Spotrebiteľský úver Medifin ponuka Home Credit ako jediný produkt svojho druhu na Slovensku od roku 2002. Partnerských zdravotníckych zariadení je v súčasnosti 52 po celej republike a patria medzi ne tak špecializované kliniky, ako aj privátne ordinácie odborných lekárov.
Čo je Medifin
V ordináciách stomatológov je možné týmto úverom hradiť všetky úkony, ktoré si pacient musí buď priplatiť, alebo ich hradí v plnej výške (zubné implantáty, korunky a mostíky, čiastočné snímateľné náhrady, estetické zákroky atď.). V gynekológii má Medifin najväčšie uplatnenie pri úhrade dlhodobých antikoncepčných systémov, ktoré sú charakteristické vyššími počiatočnými nákladmi na ich zaobstaranie. Medifin sa využíva taktiež na financovanie očných operácií, najmä odstraňujúcich očné chyby. V estetickej medicíne patrí k najčastejším zákrokom operácia očných viečok, ušných lalokov, nosa, facelifting, úprava prsníkov alebo liposukcia.
Popri klasickej lekárskej starostlivosti možno Medifin využiť aj na nákup zdravotných pomôcok, napríklad kvalitných okuliarov v optikách či špeciálnych terapeutických pomôcok alebo na financovanie liečebných pobytov.
Charakteristiky spotrebiteľského úveru Medifin:
Poznámka pre editorov:
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2008 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,47 miliardy Sk (149 miliónov eur).
Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2008 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 3,6 miliardy eur. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajine (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne a od apríla 2009 aj vo Vietname.
Skupina Home Credit Group je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF, ktorá sa zaoberá predovšetkým spotrebiteľským financovaním a retailovým bankovníctvom. Skupina naďalej aktívne vyhľadáva investičné príležitosti a realizuje strategické investície na rastúcich trhoch strednej a východnej Európy a Ázie. Prostredníctvom podielu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkom trhu poisťovníctva v strednej a východnej Európe. Za 18 rokov svojej existencie sa skupina PPF stala jedným z popredných medzinárodných finančných investorov s hodnotou spravovaných aktív prevyšujúcich 8 miliárd euro.