Slováci sa pripravujú na hokejové majstrovstvá: kupujú televízie

Piešťany 20. apríl 2011 – Aj keď majstrovstvá sveta v hokeji ešte nezačali, ľudia sa na ne už začali pripravovať. Sieť elektro obchodov Euronics zaznamenáva v posledných dňoch nárast predaja televízií. Ten sa podľa toho, ako sa bude dariť slovenským hokejistom, môže zvýšiť až o 15 %. Túžba sledovať hokejové zápasy na novom kvalitnom LCD alebo plazmovom televízore je naozaj silná. Ľudia si pre ne prichádzajú aj bez hotovosti a aby si ich mohli zaobstarať, vybavujú si úver bez navýšenia od Home Creditu. Počet televízií zadovážených na splátky vzrástol v apríli 2011 medziročne zatiaľ o 60 %. Zákazníci vyhľadávajú najmä prístroje s veľkou uhlopriečkou, na ktorých si hokejové prenosy môžu vychutnať najlepšie.

Zápasy svetového šampionátu v hokeji sa na Slovensku naposledy odohrávali v roku 1992. A keďže záujem o vstupenky na stretnutia je nevídaný, väčšina ľudí bude majstrovstvá sledovať pri televíznej obrazovke. Krátko pred začiatkom šampionátu pôjdu do obchodov najmä muži, ktorí chcú sledovať zápasy v tej najvyššej obrazovej kvalite. „Časy, keď mali doma všetci televízor s uhlopriečkou okolo 21 palcov, sú preč. Dnes predávame najčastejšie širokouhlé modely s uhlopriečkou 42 palcov,“  hovorí Miroslav Hrdina z Euronicsu. Ďalej dodáva, že náročnejší zákazníci si zaobstarávajú LCD televízory, cenovo dostupnejšie sú potom plazmy. 

Vďaka hokejovému šampionátu registruje úverová spoločnosť Home Credit zvýšený záujem o nákup televízií na splátky. „Oproti marcu minulého roka bol nárast počtu predaných televízií na úver vyšší o 34 %. V apríli je to zatiaľ o 60 %. Toto číslo bude ale ešte vyššie, pretože tento mesiac sa ešte neskončil,“  hodnotí predaj Miloš Drančák, riaditeľ obchodnej siete Home Credit.

Domácnosti bez televízie sú dnes už výnimkou. Pred hokejovým sviatkom však najmä muži nenechávajú nič na náhodu. Aby nepremeškali žiadny zápas, radšej do domácnosti kúpia ďalší televízor. „Zákazníci sa občas zdôveria, že kúpou novej televízie sa chcú vyhnúť prípadným hádkam, kto bude čo sledovať,“  dopĺňa Hrdina. Niektorí pridávajú do nákupného košíka aj DVD rekordér so zabudovaným pevným diskom, na ktorý budú zápasy nahrávať, aby si športové okamžiky mohli pustiť znovu. 

Na majstrovstvá sa pripravujú aj reštaurácie a bary. Mnoho fanúšikov bude totiž chcieť sledovať hokejové boje s priateľmi, a tak majitelia vybavujú svoje podniky televízormi a väčšie priestory aj projektormi. Tieto zariadenia sa lepšie predávajú aj vďaka postupnému vypínaniu analógového vysielania v súvislosti s prechodom na vysielanie digitálne. 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V roku 2010 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 111 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.

Skupina Home Credit („skupina“) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe a v Ázii. Vo vybraných krajinách úspešne ponúka a rozvíja aj služby retailového bankovníctva. Skupina zamestnáva 19 300 ľudí a poskytla služby už 25,5 miliónom klientov (údaj k 31.12.2010). Skupina pôsobí v Českej republike (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), v Ruskej federácii (od roku 2002), v Bielorusku (od roku 2007), v Číne (od roku 2007) a vo Vietname (od roku 2009). Značka Home Credit je od roku 2005 navyše prítomná v Kazachstane, kde holdingová spoločnosť Home Credit B.V. drží minoritný podiel v AO Home Credit Bank. Skupina tiež skúma príležitosti pre vstup na ďalšie rozvíjajúce sa trhy na Blízkom východe a v juhovýchodnej Ázii.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

 Skupinu Home Credit plne vlastní PPF Group N.V. („PPF“), ktorá je jednou z najväčších investičných a finančných skupín v strednej a východnej Európe. PPF vlastní aktíva vo výške zhruba 12 miliárd EUR (údaj k 30.6.2010), zahrňujúce rôznorodé aktivity od bankovníctva a poisťovníctva cez nehnuteľnosti, oblasť energetiky a ťažbu nerastov, až po najväčší ruský obchodný reťazec so spotrebnou elektronikou. Pôsobnosť PPF siaha zo strednej a východnej Európy cez Rusko až do Ázie.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.cz.

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov