Slováci si berú na splátky hlavne notebooky • Home Credit Slovakia,…

Slováci si berú na splátky hlavne notebooky

10. 06. 2009

Piešťany 10. jún 2009 – Slováci si berú z výpočtovej techniky na splátky najmä notebooky. Medzi najžiadanejšie produkty patria však aj PC zostavy, počítačové hry, tlačiarne či auto navigácie. Vyplýva to z údajov spoločnosti Home Credit Slovakia, ktorá v roku 2008 poskytla na nákup počítačov a príslušenstva 2,9 miliónov EUR. Počítače nakupujú hlavne muži, a to vo veku do 50 rokov. Súčasná situácia na trhu záujem o výpočtovú techniku znížila, ale odborníci predpokladajú obnovenie rastu už v roku 2010.

<div>

Počítače sa postupne stali bežnou súčasťou slovenských domácností. Predajcovia napriek tomu predpokladajú, že trh bude v roku 2009 skôr stagnovať. „V súčasnej ekonomickej situácii, kedy ľudia hromadne prichádzajú o zamestnanie, nemôžeme očakávať v tomto segmente rast. Vo výhľade do budúcnosti sme však optimisti – veríme, že v roku 2010 sa ekonomická situácia zlepší,“ hovorí Vojtěch Ščevík, riaditeľ obchodu spoločnosti Home Credit Slovakia.

Z hľadiska trendov kúpy výpočtovej techniky si Slováci doprajú aj iné moderné technológie . „Klienti si v poslednom období viac kupujú auto navigácie, počítačové hry a doplnky, ako sú kvalitnejšie reproduktory alebo tlačiarne,“  dodáva VojtechŠčevík.

Priemerná výška úveru na nákup výpočtovej techniky predstavovala vlani 500 EUR, čo je oproti trendom z predchádzajúceho roku o 11 % menej. Súvisí to so všeobecnou tendenciou znižovania cien elektroniky. Úver klienti splatia v priemere za 16 mesiacov.

Štatistiky Home Creditu jasne dokazujú, že výpočtová technika je naďalej predovšetkým mužskou záležitosťou. Práve oni tvoria dve tretiny všetkých zákazníkov, ktorí si počítač alebo príslušenstvo k nemu na splátky zaobstarali. Muž, ktorý cez Home Credit nakupuje, má v priemere 34 rokov, žena o šesť rokov viac.  

</div>

 

 Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2008 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,47 miliardy Sk (149 miliónov eur).

Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2008 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 3,6 miliardy eur. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajine (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne a od apríla 2009 aj vo Vietname.

Skupina Home Credit Group je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF, ktorá sa zaoberá predovšetkým spotrebiteľským financovaním a retailovým bankovníctvom. Skupina naďalej aktívne vyhľadáva investičné príležitosti a realizuje strategické investície na rastúcich trhoch strednej a východnej Európy a Ázie. Prostredníctvom podielu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkom trhu poisťovníctva v strednej a východnej Európe. Za 18 rokov svojej existencie sa skupina PPF stala jedným z popredných medzinárodných finančných investorov s hodnotou spravovaných aktív prevyšujúcich 8 miliárd euro.