Piešťany 21. 4. 2008 – Záujem Slovákov o spotrebiteľské financovanie pretrváva. V prvom kvartáli roku 2008 poskytla spoločnosť Home Credit Slovakia úvery v celkovom objeme 1,1 miliardy korún. Predstavuje to 32-percentný nárast oproti rovnakému obdobiu roku 2007. Opäť sa potvrdilo, že najdynamickejšie rastúcimi úverovými produktmi súčasnosti sú bezúčelové hotovostné úvery a kreditné karty.
„Oslabenie záujmu slovenských domácností o úvery, ktoré bolo možné očakávať po obchodne veľmi silnom konci roka, sa nekonalo. Naopak, prvý kvartál tohto roku s objemom 1,1 miliardy poskytnutých úverov bol pre Home Credit Slovakia mimoriadne úspešný a objemovo rástli všetky naše produktové rady. Najvýznamnejší nárast, 140 %, sme zaznamenali u pôžičiek hotovostných, podstatne sa zvýšil tiež objem finančných prostriedkov vyčerpaných cez kreditné karty, a to o 45 %,“ uvádza Erich Čomor, predseda predstavenstva spoločnosti Home Credit Slovakia, a. s.
U hotovostných úverov výrazne vzrástla ich priemerná výška, a to medziročne o 8 000 korún. Priemerná hotovostná pôžička sa tak priblížila hranici 40 000 Sk. Prostredníctvom jednej kartovej transakcie klienti v priemere vyčerpali čiastku 2 284 Sk, čo je o sto korún viac ako v predchádzajúcom roku.
Medzi jednotlivými produktmi Home Credit sa s najväčšou razanciou presadila Telefónna pôžička s medziročným nárastom 375 % v objeme poskytnutých úverov. Tú spoločnosť podporuje silnou marketingovou kampaňou, upozorňujúcou na nulové poplatky za uzatvorenie, vedenie i predčasné splatenie úveru.
Aj napriek postupnej diverzifikácii úverových nástrojov na trhu, sa Home Creditu darilo aj v oblasti klasického splátkového predaja. Priemerná výška úveru sa zvýšila o tisíc korún na 13 500 Sk. „Na začiatku roka sme rady našich obchodných partnerov rozšírili o predajné reťazce ASKO Nábytok. O úspešnej spolupráci svedčí okrem iného aj 50% nárast objemu úverov v nábytkárskom segmente. Celkový počet obchodných miest, v ktorých Home Credit ponúka jednoduchý a rýchly proces nákupu na splátky, už presahuje tri a pol tisíca,“ doplňuje Vojtěch Ščevík, obchodný riaditeľ Home Credit Slovakia.
Medzi najpopulárnejšie komodity na splátky patria čierna technika, biely tovar a domáce potreby. Medziročne sa takmer strojnásobila výška úveru na nákup kancelárskej techniky.
Poznámka pre editorov:
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., (Moody’s A3.sk) patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2007 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,14 miliardy Sk.
Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2006 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (Home Credit Kazachstan, od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajine (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne (Home Credit Asia).
Home Credit Group je súčasťou skupiny PPF, založenej v roku 1991, ktorá sa zaoberá spotrebiteľským financovaním a retailovým bankovníctvom, prostredníctvom svojho podielu v spoločnom podniku Generali PPF Holding je účastníkom trhu poisťovníctva a komplexných služieb v oblasti správy majetku. Za 17 rokov podnikania sa PPF Group stala dôležitou medzinárodnou finančnou a investičnou spoločnosťou, ktorá k 30. júnu 2007 spravovala aktíva presahujúce hodnotu 8,7 miliardy eur.