Slováci si tento rok od Home Creditu požičali už viac ako miliardu…

Slováci si tento rok od Home Creditu požičali už viac ako miliardu korún

21. 04. 2008

Piešťany 21. 4. 2008 – Záujem Slovákov o spotrebiteľské financovanie pretrváva. V prvom kvartáli roku 2008 poskytla spoločnosť Home Credit Slovakia úvery v celkovom objeme 1,1 miliardy korún. Predstavuje to 32-percentný nárast oproti rovnakému obdobiu roku 2007. Opäť sa potvrdilo, že najdynamickejšie rastúcimi úverovými produktmi súčasnosti sú bezúčelové hotovostné úvery a kreditné karty.

„Oslabenie záujmu slovenských domácností o úvery, ktoré bolo možné očakávať po obchodne veľmi silnom konci roka, sa nekonalo. Naopak, prvý kvartál tohto roku s objemom 1,1 miliardy poskytnutých úverov bol pre Home Credit Slovakia mimoriadne úspešný a objemovo rástli všetky naše produktové rady. Najvýznamnejší nárast, 140 %, sme zaznamenali u pôžičiek hotovostných, podstatne sa zvýšil tiež objem finančných prostriedkov vyčerpaných cez kreditné karty, a to o 45 %,“ uvádza Erich Čomor, predseda predstavenstva spoločnosti Home Credit Slovakia, a. s.

U hotovostných úverov výrazne vzrástla ich priemerná výška, a to medziročne o 8 000 korún. Priemerná hotovostná pôžička sa tak priblížila hranici 40 000 Sk. Prostredníctvom jednej kartovej transakcie klienti v priemere vyčerpali čiastku 2 284 Sk, čo je o sto korún viac ako v predchádzajúcom roku.

Medzi jednotlivými produktmi Home Credit sa s najväčšou razanciou presadila Telefónna pôžička s medziročným nárastom 375 % v objeme poskytnutých úverov. Tú spoločnosť podporuje silnou marketingovou kampaňou, upozorňujúcou na nulové poplatky za uzatvorenie, vedenie i predčasné splatenie úveru.

Aj napriek postupnej diverzifikácii úverových nástrojov na trhu, sa Home Creditu darilo aj v oblasti klasického splátkového predaja. Priemerná výška úveru sa zvýšila o tisíc korún na 13 500 Sk. „Na začiatku roka sme rady našich obchodných partnerov rozšírili o predajné reťazce ASKO Nábytok. O úspešnej spolupráci svedčí okrem iného aj 50% nárast objemu úverov v nábytkárskom segmente. Celkový počet obchodných miest, v ktorých Home Credit ponúka jednoduchý a rýchly proces nákupu na splátky, už presahuje tri a pol tisíca,“ doplňuje Vojtěch Ščevík, obchodný riaditeľ Home Credit Slovakia.

Medzi najpopulárnejšie komodity na splátky patria čierna technika, biely tovar a domáce potreby. Medziročne sa takmer strojnásobila výška úveru na nákup kancelárskej techniky.

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., (Moody’s A3.sk) patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2007 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,14 miliardy Sk.

Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2006 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 2,7 miliardy USD. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (Home Credit Kazachstan, od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajine (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne (Home Credit Asia).

Home Credit Group je súčasťou skupiny PPF, založenej v roku 1991, ktorá sa zaoberá spotrebiteľským financovaním a retailovým bankovníctvom, prostredníctvom svojho podielu v spoločnom podniku Generali PPF Holding je účastníkom trhu poisťovníctva a komplexných služieb v oblasti správy majetku. Za 17 rokov podnikania sa PPF Group stala dôležitou medzinárodnou finančnou a investičnou spoločnosťou, ktorá k 30. júnu 2007 spravovala aktíva presahujúce hodnotu 8,7 miliardy eur.