Slováci v oblasti financií vo veľkom meradle prechádzajú k sofistikovaným online službám. V súčasnej dobe ide klasické dojednávanie pôžičiek priamo v pobočke banky či finančnej inštitúcie do ústrania. Zatiaľ čo ešte pred dvoma rokmi si pôžičku dojednávalo v pobočke alebo telefonicky až 85 percent ľudí a len zvyšných 15 percent prostredníctvom internetu, v tomto roku je už situácia úplne odlišná. Digitálne to v dnešnej dobe riešia až dve tretiny ľudí. Podobný trend zaznamenali aj v susednej Českej republike. Vyplýva to z údajov spoločnosti Home Credit.
Slováci čoraz viac využívajú online služby, a to takmer všade tam, kde je to možné. Výnimkou nie je ani svet peňazí, nevynímajúc úvery a pôžičky. V tejto oblasti nastal zásadný obrat, pričom v tomto roku veľké množstvo ľudí prešlo od tradičného vybavovania si úverov na pobočkách alebo telefonicky do modernejšej formy online prostredia. K peniazom sa tak spravidla môžu dostať rýchlejšie a potom je to už len na nich, či si za ne kúpia napríklad novú kuchyňu, vysnívanú sedačku, jazdené auto alebo moderný smart televízor.
Dve tretiny digitálne, tretina po starom Ako vyplýva z údajov spoločnosti Home Credit, ešte v roku 2020 jasne dominovalo vybavovanie pôžičiek na pobočkách a prostredníctvom telefonických hovorov – spolu to bolo až 85 percent prípadov v porovnaní s 15 percentami online. O rok neskôr sa začala situácia meniť, pričom už mierne začalo prevládať riešenie pôžičiek cez internet (53 % vs. 43 %). „V tomto roku už digitálne prostredie jasne dominuje. Takmer dve tretiny klientov, presne 64 %, si už v tomto roku vybavuje pôžičky cez internet. Je to pre nich pohodlnejšie a rýchlejšie. Takto sa dá žiadosť vybaviť z pohodlia domova zo svojho počítača alebo mobilného telefónu,“ približuje situáciu Milan Cáder, riaditeľ divízie Produkty a Marketing zo spoločnosti Home Credit.
Česi si berú pôžičky online ešte vo väčšej miere ako Slováci Ešte vypuklejšie je to v susednej Českej republike, kde si podľa údajov Home Creditu pôžičky dojednáva online až 86 percent klientov. „Zaznamenali sme obrovský nárast dopytu po tejto službe v relatívne krátkom čase, čo je jasný signál, že online prostredie je pre spotrebiteľov čoraz pohodlnejšie. Na druhej strane je však veľmi dôležité, aby išlo nielen o užívateľsky zrozumiteľné, ale aj úplne bezpečné služby v online prostredí,“ zdôrazňuje Milan Cáder zo spoločnosti Home Credit.
Na trhu sú navyše pôžičky, ktoré sa dajú splácať aj flexibilne. Znamená to, že každý mesiac je možné uhrádzať inú sumu. Ak má niekto k dispozícii voľné financie, môže poslať viac, ak ho na druhej strane stretnú nečakané výdavky, stačí, keď pošle minimálnu splátku, na ktorej sa dá dohodnúť.
Spoločnosť Home Credit prichádza navyše s ďalšou inováciou v oblasti digitalizácie svojich produktov, a to s online žiadosťou o konsolidáciu úverov. V týchto dňoch s tým štartuje v Českej republike, no na budúci mesiac sa novinka dostane do praxe aj na Slovensku. Hlavnou výhodou pre klientov ba mala byť nesporná úspora času a jednoduchosť celého procesu pri zachovaní všetkých štandardov bezpečnosti