preload obrazku pro baner

Slováci si zvykli na Valentína. Na svojich blízkych minú okolo 38 eur

Pridané

14.02.2013

Slováci sa v porovnaní s ostatnými krajinami, kde Home Credit pôsobí, držia na priemernej úrovni.
Z prieskumu, ktorý sa okrem Slovenskej republiky zároveň uskutočnil v Českej republike, v Bielorusku, Rusku, Kazachstane, Číne, Vietname a Indii, vyplýva, že vo väčšine týchto krajín predstavujú náklady na oslavy dňa sv. Valentína okolo 10% mesačného príjmu, najnižšie sú výdavky v Bielorusku. Slovensko sa drží s 4,5% skôr v priemere. V Čechách je to skôr nižší priemer (2,5%). Jednoznačne najvyššie sú náklady spojené s týmto sviatkom v Indii (25%).

"Zo zoznamu sa dosť vymyká tradične Rusko, kde za oslavy amerického sviatku lásky chcú utrácať skutočne vo veľkom," komentuje výsledky prieskumu analytik Home Creditu Michal Kozub a dodáva: "Za večeru sú Rusi schopní v prepočte minúť až 150 eur, za darčeky (mimo šperkov) sa cena dohromady šplhá až k 170 eurám. Vyplýva to okrem iného z toho, že to je jeden z tých neruských sviatkov, ktorý sa ale v Rusku tradične oslavuje a vo veľkom sa využíva tiež marketingovo. No kým v Rusku tento sviatok oslavuje skôr bohatšia vrstva, ktorá často cestuje po svete, na Slovensku sviatok sv. Valentína oslavujú skôr mladší ľudia, ktorí nejdú pri míňaní tak vysoko – zostávajú skôr pri menších darčekoch."

"Obchody a reštaurácie už pravidelne ponúkajú špeciálne valentínske akcie a menu, zvyšujú sa tržby obchodov a reštaurácií, na mnohých miestach nechýba špeciálna valentínska výzdoba. Tržby obchodníkov môžu len vďaka tomuto nedávno zavedenému sviatku stúpnuť až o niekoľko desiatok percent," dodáva Kozub. V niektorých z uvedených krajín sa však tiež ozýva silná kritika osláv sviatku sv. Valentína. V Českej republike a na Slovensku sviatok veľa ľudí, najmä staršie generácie, ignoruje, pretože ho nepovažujú za tradičný, a dajú prednosť prvému máji a bozku pod rozkvitnutou čerešňou. V Kazachstane sa ozývajú hlasy volajúce po oslavách sviatku lásky, ktorý sa medzi mladými neoficiálne oslavuje v máji, ale marketingová sila Valentína je väčšia. V Rusku má sviatok sv. Valentína opozíciu v podobe ortodoxnej cirkvi. V Indii proti nemu bojuje ortodoxná hinduistická skupina Sri Ram Sena (Rámova armáda), podľa ktorej sviatok nie je súčasťou indickej kultúry, a násilím sa vyhráža každému, kto by ho chcel oslavovať.

 

 

Valentínske pohľadnice (EUR)

Kvety

(EUR)

Čokolády a sladkosti

(EUR)

Večere

(EUR)

Plyšové hračky (EUR)

Kozmetika, parfémy

(EUR)

Šperky

(EUR)

Podiel mesačného príjmu minutý na oslavy sv. Valentína

Česká republika

2

15

5

26

9,03

26,34

37, 60

2,5%

Slovensko

2

10

2,50

24

9

28

24, 50

4,5%

Rusko

2

23  – 43

15

150

37, 60

75  – 113

 

10%

Bielorusko

2,30

12,80

9

37, 60

22, 58

75, 27

263

2%

Kazachstan

2,30

15

7,50

37, 60

15

113

113

10%

Čína

1,50

22,50

9

30

15

37, 60

263

10%

Vietnam

0,79 – 3,80

3,70 – 18,80

3, 80 – 15

15 - 22, 60

7, 50 – 22, 60

37, 60 – 75, 30

22, 50 – 75, 00

10%

India

1,50

26

7,50

30

15

 

150, 50

25%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home Credit a.s., založená v roku 1997, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky v mieste predaje, úvery na automobily, hotovostné pôžičky, kreditné a úverové karty. V  roku 2012 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 177 mil eur. Spoločnosť Home Credit a.s. je členom skupiny Home Credit.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.