Slováci túžia po netradičných Vianociach mimo domova. Nakoniec ale zostávajú doma. Nemá ich kto zorganizovať

Autor tlačové správy - Zuzana Bienvenu

Pridané

11. 11. 2016

Autor

Zuzana Bienvenu
Tlačová hovorkyňa

Dve tretiny Slovákov chcú prežiť Vianočné sviatky netradične. Radi by ich strávili mimo svojho domova v kruhu širokej rodiny, trebárs v horskej chate. Na takéto neobvyklé Vianoce by neváhalo prispieť viac ako 90 percent z nich a takmer polovica by bola dokonca ochotná vzdať sa kvôli nim vianočných darčekov. Realita je však úplne iná. Osem z desiatich Slovákov bude nakoniec sedieť pri štedrovečernom stole doma so svojimi najbližšími. Netradičné Vianoce mimo domova najčastejšie stroskotajú na tom, že sa nenájde nikto z rodiny, kto by ich zorganizoval alebo ľudia nakoniec uprednostnia svoje pohodlie a tradície. Pre spoločnosť Home Credit to zistil exkluzívny prieskum agentúry STEM/MARK*.

 

Mnohí by obetovali aj vianočné darčeky

Vianočná pohoda v prenajatej chate na zasnežených horách alebo pobyt vo wellness hoteli v kruhu širokej rodiny. O takomto niečom sníva väčšina z nás. Inak ako obvykle - mimo domova a spoločne s celou rodinou by chceli stráviť Vianoce až dve tretiny Slovákov. Vidina netradičných sviatkov roka je pre väčšinu taká silná, že by boli ochotní pre ne aj kadečo obetovať. Pre väčšinu by nebol problém podriadiť sa prianiam väčšiny rodiny, venovať príprave Vianoc viac času ako zvyčajne či strpieť aj členov rodiny, ktorých nemajú  príliš v obľube. Takto neobvykle strávené chvíle by deviati z desiatich ľudí neváhali spoluorganizovať a taktiež na ne aj finančne prispieť. Najčastejšie by do netradičných sviatkov investovali od 40 do 200 eur nad rámec bežných vianočných výdavkov. „Je zaujímavé, že takmer polovica opýtaných by sa vzdala aj vianočných darčekov. Peniaze, ktoré by sa tak v rodinnej kase ušetrili, by išli na organizáciu spoločných sviatkov mimo domova. Dokonca sa našlo aj 13 percent takých, čo by si boli ochotní zobrať pre naplnenie spoločných sviatkov pôžičku“, približuje výsledky prieskumu Jan Holoch, manažér zákazníckej skúsenosti spoločnosti Home Credit.         

Prečo vlastne Slováci túžia po takýchto nekonvenčných sviatkoch? Najčastejším argumentom je výborná príležitosť na posilnenie rodinných vzťahov. Samozrejme, často sa objavujú aj pragmatické dôvody typu, že v širšom rodinnom kruhu sa určite nebudú nudiť alebo, že deti sa budú môcť takto spolu hrať.    

 

Návrat späť do reality  – štedrá večera bude doma

Vyzerá to tak, že ideálna predstava veľkého množstva Slovákov ako by chceli stráviť najvýznamnejšie sviatky roka, sa vôbec nezhoduje s ich každoročnou realitou. Prieskum totiž ukázal, že skoro 80 percent respondentov bude počas Vianoc doma. Približne polovica ľudí strávi Štedrý deň s vlastnou rodinou a ďalšia tretina k tomu aj s rodičmi. V kruhu širokej rozvetvenej rodiny si vychutná štedrú večeru len 7 percent ľudí. „Zrejme sa tu prejavila skutočnosť, že Slováci si stále potrpia na tradíciách, zvykoch a určitých istotách, ktorých sa v konečnom dôsledku nechcú vzdať. Viacerí ľudia v prieskume uviedli, že predstava Vianoc strávených v kruhu množstva príbuzných ich doslova stresuje,“ dodáva J. Holoch.

 

Neviete, kto by to za nás zorganizoval?

Prečo sme teda na Štedrý deň doma, hoci mnohí túžime byť niekde úplne inde? Jednoducho, potrebovali by sme zrejme viac akčnosti. Takmer polovica opýtaných v prieskume totiž uviedla, že sa v rodine nenájde nikto, kto by takúto akciu začal organizovať. Podobné množstvo ľudí argumentovalo tým, že predsa len majú radi svoj pokoj a uprednostňujú oslavu Štedrého dňa klasickým spôsobom len s najbližšími z rodiny. Pre štyroch z desiatich bol zase problém v nedostatku peňazí a len o niečo menej je takých, ktorí jednoducho nemajú na spoločné Vianoce mimo domova dostatok času. Ďalšími prekážkami boli priveľká vzdialenosť jednotlivých členov rodiny či neschopnosť dohodnúť sa na mieste spoločného pobytu. Mnohých zrejme neprekvapí, že viacerí spomenuli ako prekážku pre spoločné strávené sviatky napäté vzťahy v rodine.  

 

 

* Prieskum v septembri 2016 realizovala agentúra STEM/MARK exkluzívne pre Home Credit Slovakia, a.s. na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 507 respondentov.

 

Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home  Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty, revolvingové pôžičky a spojenie pôžičiek. V prvom polroku 2016 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 118 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Viac informácií je k dispozícii na www.homecredit.sk

 

Home Credit B.V. (ďalej iba "HCBV") je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe (CEE) a Ázii. Spoločnosť bola založená v roku 1997 a dcérske spoločnosti HCBV pôsobia v Českej republike, na Slovensku, v Ruskej federácii, Bielorusku, Kazachstane, Číne, Indii, Indonézii, Vietname, Filipínach a Spojených štátoch amerických. Hlavným predmetom podnikania HCBV je poskytovanie spotrebiteľského financovania a úverov koncovým zákazníkom (nákup tovaru na splátky, hotovostné úvery, revolvingové úvery, kreditné karty a pôžičky na autá). S rozširovaním pôsobnosti HCBV sa pridávajú produkty retailového bankovníctva, ako je správa vkladov a ponuka bežných účtov na trhoch, na ktorých je držiteľom bankovej licencie. Spolu 72,9 tisíc zamestnancov doteraz obslúžilo viac ako 53,4 miliónov zákazníkov prostredníctvom svojej rozsiahlej distribučnej siete zahŕňajúcej 185.893 predajných miest, úverových kancelárií, pobočiek a zastúpení na poštách. Celkové konsolidované aktíva HCBV dosiahli 9,7 miliárd EUR k 31. decembru 2015. 

 

Ďalšie informácie sú k dispozícii nawww.homecredit.net.

 

 

Najväčším akcionárom Home Credit BV je PPF Group NV s 88,62 % podielom. Skupina PPF (ďalej iba „PPF“) investuje do mnohých odvetví od bankovníctva a finančných služieb, cez poisťovníctvo, nehnuteľnosti, oblasti energetiky a ťažby nerastov, poľnohospodárstva, maloobchodu až po biotechnológie. PPF pôsobí v Európe, Rusku, Ázii a USA. Skupina vlastní aktíva vo výšky približne 21,3 miliardy EUR (k 30. 06. 2015).

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu

 

Minoritným akcionárom Home Credit BV je s podielom 11,38 % EMMA OMEGA LTD, investičná skupina plne vlastnená Jiřím Šmejcem. 

 

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov