Splátkový predaj: v druhom štvrťroku viedli spotrebiče pre domácnosť, úspech mala aj záhradná technika

Prvý polrok 2006 opäť potvrdil rastúci trend splátkového predaja na Slovensku. Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. dosiahla k 30. júnu 2006 celkový obrat 1,302 miliardy slovenských korún. V porovnaní s prvým polrokom 2005 to predstavuje 12 % nárast objemu poskytnutej istiny. Na úspešné tri mesiace v úvode roka nadviazal druhý kvartál s celkovým obratom 697 miliónov slovenských korún. Objem obchodu spoločnosti v tomto období sa tak v medziročnom porovnaní zvýšil o 6 %. Počas druhého štvrťroka zákazníci Home Credit kupovali na splátky najviac bielu techniku. Jar a nastupujúce leto sa odrazili vo významne zvýšenom záujme o záhradnú techniku.

Najviac sa na splátky nakupovalo pred prázdninami

"Najvýznamnejší medziročný nárast objemu splátkového predaja v druhom štvrťroku sme zaznamenali v apríli, predstavoval 11 %," hodnotí Ing. Miloš Stibor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s. "Najsilnejším mesiacom, rovnako celého polroka, bol však jún. Zvýšený záujem o nakupovanie na splátky súvisí s prípravami na dovolenky a prázdniny, ako aj s vrcholiacou sezónou pre záhradkárov, bytové úpravy a stavby."

S prichádzajúcim letom v kurze chladničky, záhradná technika i televízory

Počas druhého štvrťroka bola na čele rebríčka najpredávanejších komodít na splátky biela technika. Za ňou nasledovali čierna technika, domáce potreby, nábytok a záhradná technika, ktorej sa predalo o 135 % viac ako v prvých troch mesiacoch roka. Posunula sa tak z 8. na 5. miesto. V porovnaní s predchádzajúcim kvartálom sa viac nakupovali aj športové potreby, fotoaparáty a kamery. Prichádzajúce leto sa odrazilo aj v záujme o dovolenky na splátky.

S prípravou na leto sa tradične spája zvýšený záujem o chladiacu techniku. Kupovali sa najmä kombinované chladničky, mrazničky, ale aj menšie modely na chaty a chalupy. Dovolenková sezóna ovplyvnila rastúci trend nákupu digitálnych fotoaparátov a kamier. "Tento rok sme zaznamenali vyšší dopyt po televízoroch. Podmienili to Majstrovstvá sveta vo futbale a zároveň ich cenová dostupnosť," konštatuje Ing. Miloš Stibor. "Stále atraktívnejšie pre slovenských spotrebiteľov sú televízne prijímače s väčšími uhlopriečkami, najmä LCD." Kupovali sa tiež automatické práčky, kuchynské roboty, odšťavovače, kombinované sporáky, či varné platne.

Leto sa spája s cestovaním, a to sa odrazilo na zvýšení záujmu o prenosné DVD prehrávače, u mladých najmä o MP3 prehrávače. Pred začiatkom leta sa na splátky kupovali vo zvýšenej miere tiež kosačky, bicykle, či bazény.

Prihlásenie k odberu nových tlačových správ

Ochrana osobných údajov