Splátkový predaj: v druhom štvrťroku viedli spotrebiče pre domácnosť,…

Splátkový predaj: v druhom štvrťroku viedli spotrebiče pre domácnosť, úspech mala aj záhradná technika

07. 08. 2006

Prvý polrok 2006 opäť potvrdil rastúci trend splátkového predaja na Slovensku. Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. dosiahla k 30. júnu 2006 celkový obrat 1,302 miliardy slovenských korún. V porovnaní s prvým polrokom 2005 to predstavuje 12 % nárast objemu poskytnutej istiny. Na úspešné tri mesiace v úvode roka nadviazal druhý kvartál s celkovým obratom 697 miliónov slovenských korún. Objem obchodu spoločnosti v tomto období sa tak v medziročnom porovnaní zvýšil o 6 %. Počas druhého štvrťroka zákazníci Home Credit kupovali na splátky najviac bielu techniku. Jar a nastupujúce leto sa odrazili vo významne zvýšenom záujme o záhradnú techniku.

Najviac sa na splátky nakupovalo pred prázdninami

<pre><code> <p>"Najvýznamnejší medziročný nárast objemu splátkového predaja v&nbsp;druhom štvrťroku sme zaznamenali v&nbsp;apríli, predstavoval 11&nbsp;%," hodnotí Ing. Miloš Stibor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s. "Najsilnejším mesiacom, rovnako celého polroka, bol však jún. Zvýšený záujem o&nbsp;nakupovanie na splátky súvisí s&nbsp;prípravami na dovolenky a&nbsp;prázdniny, ako aj s&nbsp;vrcholiacou sezónou pre záhradkárov, bytové úpravy a&nbsp;stavby."</p> <h3>S prichádzajúcim letom v&nbsp;kurze chladničky, záhradná technika i&nbsp;televízory</h3> <p>Počas druhého štvrťroka bola na čele rebríčka najpredávanejších komodít na splátky biela technika. Za ňou nasledovali čierna technika, domáce potreby, nábytok a&nbsp;záhradná technika, ktorej sa predalo o&nbsp;135&nbsp;% viac ako v&nbsp;prvých troch mesiacoch roka. Posunula sa tak z&nbsp;8. na 5. miesto. V&nbsp;porovnaní s&nbsp;predchádzajúcim kvartálom sa viac nakupovali aj športové potreby, fotoaparáty a&nbsp;kamery. Prichádzajúce leto sa odrazilo aj v&nbsp;záujme o&nbsp;dovolenky na splátky. </p> <p>S prípravou na leto sa tradične spája zvýšený záujem o&nbsp;chladiacu techniku. Kupovali sa najmä kombinované chladničky, mrazničky, ale aj menšie modely na chaty a&nbsp;chalupy. Dovolenková sezóna ovplyvnila rastúci trend nákupu digitálnych fotoaparátov a&nbsp;kamier. "Tento rok sme zaznamenali vyšší dopyt po televízoroch. Podmienili to Majstrovstvá sveta vo futbale a&nbsp;zároveň ich cenová dostupnosť," konštatuje Ing. Miloš Stibor. "Stále atraktívnejšie pre slovenských spotrebiteľov sú televízne prijímače s&nbsp;väčšími uhlopriečkami, najmä LCD." Kupovali sa tiež automatické práčky, kuchynské roboty, odšťavovače, kombinované sporáky, či varné platne.</p> <p>Leto sa spája s&nbsp;cestovaním, a&nbsp;to sa odrazilo na zvýšení záujmu o&nbsp;prenosné DVD prehrávače, u&nbsp;mladých najmä o&nbsp;MP3 prehrávače. Pred začiatkom leta sa na splátky kupovali vo zvýšenej miere tiež kosačky, bicykle, či bazény.</p></code></pre>