Splátkový predaj: v druhom štvrťroku viedli spotrebiče pre domácnosť,…

Splátkový predaj: v druhom štvrťroku viedli spotrebiče pre domácnosť, úspech mala aj záhradná technika

07.08.2006

Prvý polrok 2006 opäť potvrdil rastúci trend splátkového predaja na Slovensku. Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s. dosiahla k 30. júnu 2006 celkový obrat 1,302 miliardy slovenských korún. V porovnaní s prvým polrokom 2005 to predstavuje 12 % nárast objemu poskytnutej istiny. Na úspešné tri mesiace v úvode roka nadviazal druhý kvartál s celkovým obratom 697 miliónov slovenských korún. Objem obchodu spoločnosti v tomto období sa tak v medziročnom porovnaní zvýšil o 6 %. Počas druhého štvrťroka zákazníci Home Credit kupovali na splátky najviac bielu techniku. Jar a nastupujúce leto sa odrazili vo významne zvýšenom záujme o záhradnú techniku.

Najviac sa na splátky nakupovalo pred prázdninami

<pre><code> <p>"Najvýznamnejší medziročný nárast objemu splátkového predaja v&nbsp;druhom štvrťroku sme zaznamenali v&nbsp;apríli, predstavoval 11&nbsp;%," hodnotí Ing. Miloš Stibor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a. s. "Najsilnejším mesiacom, rovnako celého polroka, bol však jún. Zvýšený záujem o&nbsp;nakupovanie na splátky súvisí s&nbsp;prípravami na dovolenky a&nbsp;prázdniny, ako aj s&nbsp;vrcholiacou sezónou pre záhradkárov, bytové úpravy a&nbsp;stavby."</p> <h3>S prichádzajúcim letom v&nbsp;kurze chladničky, záhradná technika i&nbsp;televízory</h3> <p>Počas druhého štvrťroka bola na čele rebríčka najpredávanejších komodít na splátky biela technika. Za ňou nasledovali čierna technika, domáce potreby, nábytok a&nbsp;záhradná technika, ktorej sa predalo o&nbsp;135&nbsp;% viac ako v&nbsp;prvých troch mesiacoch roka. Posunula sa tak z&nbsp;8. na 5. miesto. V&nbsp;porovnaní s&nbsp;predchádzajúcim kvartálom sa viac nakupovali aj športové potreby, fotoaparáty a&nbsp;kamery. Prichádzajúce leto sa odrazilo aj v&nbsp;záujme o&nbsp;dovolenky na splátky. </p> <p>S prípravou na leto sa tradične spája zvýšený záujem o&nbsp;chladiacu techniku. Kupovali sa najmä kombinované chladničky, mrazničky, ale aj menšie modely na chaty a&nbsp;chalupy. Dovolenková sezóna ovplyvnila rastúci trend nákupu digitálnych fotoaparátov a&nbsp;kamier. "Tento rok sme zaznamenali vyšší dopyt po televízoroch. Podmienili to Majstrovstvá sveta vo futbale a&nbsp;zároveň ich cenová dostupnosť," konštatuje Ing. Miloš Stibor. "Stále atraktívnejšie pre slovenských spotrebiteľov sú televízne prijímače s&nbsp;väčšími uhlopriečkami, najmä LCD." Kupovali sa tiež automatické práčky, kuchynské roboty, odšťavovače, kombinované sporáky, či varné platne.</p> <p>Leto sa spája s&nbsp;cestovaním, a&nbsp;to sa odrazilo na zvýšení záujmu o&nbsp;prenosné DVD prehrávače, u&nbsp;mladých najmä o&nbsp;MP3 prehrávače. Pred začiatkom leta sa na splátky kupovali vo zvýšenej miere tiež kosačky, bicykle, či bazény.</p></code></pre>