Nakupovanie na splátky nie je len sezónnou záležitosťou. Slovenskí spotrebitelia týmto spôsobom financujú svoje nákupy v priebehu celého roka. V prvom štvrťroku potvrdila spoločnosť Home Credit Slovakia nárast záujmu svojich klientov o splátkový predaj. Od začiatku roka k 31. marcu 2006 dosiahla celkový obrat 604 miliónov slovenských korún, teda o 20 % vyšší ako v rovnakom období minulého roku. Dynamický rast bol predovšetkým v oblasti spotrebiteľských úverov. Významne, až o 82 % sa zvýšil záujem o domáce potreby na splátky.
Počas tohtoročného prvého kvartálu, ktorý býva z hľadiska obchodu vo všeobecnosti charakterizovaný ako útlmové obdobie, prefinancoval Home Credit Slovakia úvery občanov SR v celkovom objeme 604 miliónov slovenských korún. V porovnaní s obchodným obratom 505 miliónov slovenských korún, dosiahnutým v rovnakom období roku 2005, predstavuje aktuálny objem navýšenie o 20 %. Stále obľúbenejšie sú predovšetkým jednorazové spotrebiteľské úvery určené na nákup konkrétneho tovaru alebo služieb. "V prvých troch mesiacoch tohto roka sme v spotrebiteľských úveroch poskytli istinu vo výške 385 miliónov slovenských korún. V medziročnom porovnaní ide o takmer 35 % nárast v tejto oblasti," hodnotí Ing. Miloš Stibor, predseda predstavenstva Home Credit Slovakia, a.s. "Pozitívne vnímame aj významný, v porovnaní s prvým štvrťrokom 2005 až 62% nárast v počte aktivovaných strieborných kariet Home Credit."
Spoločnosť Home Credit Slovakia zaznamenala významný nárast záujmu o nákup na splátky už v tohtoročnom januári - v medziročnom porovnaní sa objem poskytnutých jednorazových spotrebiteľských úverov zvýšil o 32 %. Vo februári predstavoval nárast objemu spotrebiteľských úverov 48 % a v marci 28 % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2005.
Najpopulárnejšími komoditami prvého štvrťroka zostali tradične čierna a biela technika, ktoré spolu tvorili 52% podiel komodít nakupovaných na splátky prostredníctvom spoločnosti Home Credit Slovakia. Za nimi nasledovali domáce potreby, nábytok a výpočtová technika. Viac ako začiatkom minulého roku sa nakupovali vodné filtre, fotoaparáty a kamery, či záhradná technika. Podiel spotrebnej elektroniky a domácich elektrospotrebičov mierne klesá v prospech iných druhov tovarov. Výrazne rastúci trend dopytu je v oblasti domácich potrieb a výpočtovej techniky. V prvom štvrťroku 2006 financovalo domáce potreby prostredníctvom Home Creditu o 82 % viac zákazníkov ako v rovnakom období minulého roka. Počet klientov, ktorí počas uplynulých troch mesiacov kúpili na splátky výpočtovú techniku sa zvýšil o 50 %.