Piešťany 12. 3. 2009 – Hranicu 149 miliónov eur (takmer 4,5 miliardy Sk) atakoval Home Credit objemom úverov, ktorý poskytol v roku 2008 slovenským poskytovateľom. Oproti roku 2007 ide o viac ako 8% nárast. Predaj na splátky, poskytovanie hotovostných pôžičiek, auto úverov a čerpanie z kreditných kariet tak zaistilo Home Creditu najlepší obchodný výsledok za desať rokov existencie spoločnosti. Aj naďalej výrazne posilňoval predovšetkým segment kariet: pri kreditných kartách sa objem poskytnutej istiny zvýšil oproti roku 2007 o takmer 107 %, staršie revolvingové karty zaznamenali 20,5% nárast. K ďalšiemu rastu spoločnosti na Slovensku prispelo aj spotrebiteľské financovanie ojazdených automobilov, ktoré Home Credit začal ponúkať v polovici roku 2008 – za šesť mesiacov dokázal požičať na nákupy ojazdených áut takmer 4,2 miliónov eur (130 miliónov Sk).
„Máme za sebou najúspešnejší rok v histórii spoločnosti. Financovali sme nákupy slovenských spotrebiteľov za takmer 149 miliónov eur. Tento výsledok potvrdil, že Home Credit je obchodne silná a zdravá spoločnosť, ktorá patrí k popredným nebankovým inštitúciám venujúcim sa spotrebiteľskému financovaniu na Slovensku. Pokiaľ by spotrebitelia neboli ovplyvnení obavami z diania na finančných trhoch, pokorili by sme 150miliónovú hranicu,“ hovorí Erich Čomor, predseda predstavenstva spoločnosti Home Credit Slovakia, a.s..
Moderným platobným nástrojom, ktorý sa dynamicky rozvíja, sú revolvingové a predovšetkým kreditné karty. V medziročnom porovnaní sa financovanie prostredníctvom kreditných kariet významne zvýšilo (nárast objemu o 107 %). Zvýšil sa aj počet čerpaní (o takmer 85 % v štvrtom kvartáli 2008). Ukázalo sa, že slovenskí spotrebitelia začali používať kreditné karty aj pri bežných rodinných nákupoch.
Takmer 5% nárast v objeme oproti roku 2007 dosiahli hotovostné úvery. Klientov zaujala predovšetkým Telefónna pôžička s benefitom v podobe trojmesačnej záruky spokojnosti: spotrebitelia si môžu pôžičku rozmyslieť a bez udania dôvodu ju do troch mesiacov bez sankcií a úrokov vrátiť. Úspešne sme zahájili aj spoluprácu s hypermarketmi a obchodnými domami Tesco, kde Home Credit po názvom Tesco finančné služby ponúka nielen hotovostné pôžičky až do 16 tisíc eur (500 tis. Sk) , ale aj financovanie tovaru na splátky.
Nákupy na splátky ponúka Home Credit na Slovensku už takmer 10 rokov a zapojil sa sľubne aj do jeho novej modernej formy: splátkový predaj v e-shopoch sa viac ako zdvojnásobil – narástol takmer o 109 % (porovnanie objemu poskytnutej istiny za rok 2007 a 2008).
Klasickým nákupom na splátky tradične dominuje čierna a biela technika (predovšetkým notebooky, práčky a pod.). Segment tovaru, ktorý klienti nakupujú na splátky sa ale začína oveľa viac rozširovať – minulý rok klienti nakupovali na splátky napríklad aj pracovné náradie pre domácich kutilov (nárast objemu o 184 %) a nábytok ( o 43 %). Prejavil sa aj módny trend nákupov záhradných bazénov – objem nákupov na splátky, ktoré minulý rok financovali Home Credit, sa zvýšil o neuveriteľných 465 %.
Najúspešnejším dňom roku 2008 sa stal 22. september, kedy Home Credit poskytol úvery na nákupy v objeme presahujúcom 0,96 miliónov eur (zhruba 28,9 miliónov Sk). Najúspešnejším mesiacom je september s objemom 15,6 miliónov eur (viac ako 470 miliónov Sk). Spoločnosť Home Credit obslúžila za dobu svojej existencie na slovenskom trhu viac ako 820 tisíc klientov.
Na prepočet bol použitý konverzný kurz 1 €= 30,1260 Sk.
Poznámka pre editorov:
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2008 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,47 miliardy Sk (135 miliónov eur).
Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2007 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajine (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne.
Skupina Home Credit Group je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF, ktorá sa zaoberá predovšetkým spotrebiteľským financovaním a retailovým bankovníctvom. Skupina naďalej aktívne vyhľadáva investičné príležitosti a realizuje strategické investície na rastúcich trhoch strednej a východnej Európy a Ázie. Prostredníctvom podielu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkom trhu poisťovníctva v strednej a východnej Európe. Za 18 rokov svojej existencie sa skupina PPF stala jedným z popredných medzinárodných finančných investorov s hodnotou spravovaných aktív prevyšujúcich 8 miliárd euro.