Vianoce 2011: radosť obchodníkov a čakanie na výpredaje • Home Credit…

Vianoce 2011: radosť obchodníkov a čakanie na výpredaje

26. 12. 2011

Piešťany 26. december 2011 – Obchodníci majú po Vianociach dôvod na radosť. Podľa prvých výsledkov, aj napriek správam o blížiacej sa kríze, chuť Slovákov nakupovať neklesla. Aspoň podľa počtu nákupov na splátky, ktoré tento rok ľudia pred Vianocami využili. Navyše, nápor zákazníkov v obchodoch len tak nepoľaví, hneď po Vianociach začína doba zliav a výpredajov.

V kurze sú nákupy na splátky aj kreditky

Ľudia aj tento rok financovali nákupy vianočných darčekov spotrebiteľskými úvermi. „Podľa štatistík spoločnosti Home Credit Slovakia vzrástol v polovici decembra počet nákupov na splátky o takmer štvrtinu oproti novembru. V porovnaní s predchádzajúcim rokom bolo úverov o 6 % viac,“   uviedol analytik Home Credit Slovakia Michal Kozub.

Okrem nákupov na splátky ľudia tento rok na financovanie svojich útrat oveľa viac využívali kreditné karty. Tie ešte pred pár rokmi neboli také bežné ako dnes. „Kreditné karty získali na popularite z niekoľkých dôvodov – ich použitie je rýchle a pohodlné, obrovskú výhodou prináša ich bezúročné obdobie. Navyše, sú často viazané na sieť obchodných partnerov – pokiaľ zákazníci platia kreditnými kartami, získavajú celý rad bonusov, napríklad vo forme najrôznejších zliav či poukážok,“   vysvetľuje riaditeľ kartového oddelenia Home Credit Slovakia Vít Růžička.  

Medzi hity tohtoročných Vianoc opäť patrili mobilné telefóny, počítače a IT príslušenstvo a fotoaparáty, ktorých sa v decembri predalo na úver o 11 % viac ako vlani. Na popularite získali aj tablety či elektronické čítačky kníh. Na splátky nakupovali ľudia hlavne domáce spotrebiče – vysávače, kávovary, kuchynské roboty, nábytok alebo predmety osobnej starostlivosti.

Prvá vlna zliav hneď po sviatkoch

Obchodníci sa už teraz chystajú na ďalší nápor zákazníkov. Hneď po sviatkoch totiž štartujú povianočné výpredaje, ktoré budú trvať až do konca januára. Predajcovia sa budú zbavovať hlavne sezónneho tovaru, vo výpredajoch tak ľudia môžu nájsť oblečenie, vybavenie pre zimné športy, ale aj nábytok či elektroniku. S výhodnými ponukami prichádzajú aj poskytovatelia úverov. Home Credit až do konca januára predlžuje akciu Senza Vianoce pre zákazníkov, ktorí nakupujú na splátky. Pokiaľ klient bude úver riadne a včas splácať, dostane po zaplatení poslednej splátky všetky úroky späť na kreditnú kartu. „Ľudia tak vlastne môžu ušetriť dvakrát. V obchode výhodne nakúpia zlacnený tovar, a pokiaľ budú riadne splácať, nezaplatia na úrokoch ani euro,“   približuje výhody akcie obchodný riaditeľ Home Credit Slovakia Vojtěch Ščevík.

Vrátené úroky je možné potom vybrať z kreditnej karty jednorázovo bez poplatku z bankomatu alebo s ňou zaplatiť v obchode či na internete. K financovaniu vybraného tovaru môžu ľudia využívať úver so splatnosťou jeden rok, ktorý nevyžaduje platbu vopred. Minimálna výška úveru je 100 eur, horná hranica nie je obmedzená. Zvýhodnený úver je k dispozícii vo viac ako tisícke vybraných predajní po celej republike a dvesto e-shopoch.


Poznámka pre editorov:

Spoločnosť Home  Credit Slovakia a.s., založená v roku 1999, je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania na Slovensku. Spoločnosť ponúka širokú škálu úverových produktov: pôžičky na mieste predaja, auto úvery, hotovostné pôžičky, kreditné karty a revolvingové pôžičky. V prvej polovici roka 2011 spoločnosť poskytla úvery v celkovej výške 62 miliónov eur. Spoločnosť Home Credit Slovakia a.s. je členom skupiny Home Credit.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.sk.


Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a jej dcérske spoločnosti) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v Európe a svoje služby ponúka 4,5 miliónom aktívnych klientov (k 30. 6. 2011 vrátane Kazachstanu). Vo vybraných krajinách úspešne ponúka a rozvíja aj služby retailového bankovníctva. Skupina pôsobí v Českej republike (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruskej federácii (od roku 2002) a v Bielorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navyše prítomná v Kazachstane, kde spoločnosť Home Credit B.V. drží minoritný podiel v AO Home Credit Bank.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plne vlastní PPF Group N.V. („PPF“), ktorá je jednou z najväčších investičných a finančných skupín v strednej a východnej Európe. Aktuálne vlastní aktíva vo výške približne 12,4 miliárd EUR (k 31. 12. 2010), zahrňujúce rôznorodé aktivity od bankovníctva a poisťovníctva cez nehnuteľnosti, oblasť energetiky a ťažbu nerastov či poľnohospodárstva, až po najväčší ruský obchodný reťazec so spotrebiteľskou elektronikou. Pôsobnosť PPF siaha zo strednej a východnej Európy cez Rusko až do Ázie.
Na základe úspechu Home Creditu v Európe PPF rozvíja spotrebiteľské financovanie pod značkou Home Credit aj v Ázii, konkrétne v Číne (od roku 2007) a vo Vietname (od roku 2009) a skúma príležitosti pre vstup na ďalšie rozvíjajúce sa trhy v tomto regióne.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.eu.