Piešťany 23. 10. 2008 – Home Credit poskytol slovenským spotrebiteľom v prvých deviatich mesiacoch roku 2008 úvery v celkovej hodnote 3,4 miliardy korún (114 miliónov eur). V medziročnom porovnaní to predstavuje nárast o 21 %. Pozitívne obchodné výsledky spoločnosti potvrdil aj úspešný vstup Home Creditu Slovakia na trh financovania automobilov v treťom štvrťroku 2008. Aj napriek dôsledkom negatívneho vývoja na globálnych trhoch a opatrnejšiemu prístupu domácností k úverom kvôli prechodu na euro spoločnosť predpokladá, že celkový objem úverov v roku 2008 presiahne 4,5 miliardy korún (149 miliónov eur).
„Prvých deväť mesiacov roku bolo pre spoločnosť veľmi úspešných. Klientom sme poskytli úvery vo výške 3,4 miliardy korún, čím Home Credit upevnil svoju poprednú pozíciu medzi slovenskými nebankovými spoločnosťami. Navyše sa nám podarilo úspešne vstúpiť na trh financovania automobilov a nadviazať spoluprácu s mnohými významnými obchodnými partnermi. S rovnakou dynamikou sme vstúpili aj do posledného kvartálu roka, ktorý bude bohužiaľ poznamenaný negatívnym vývojom na globálnych finančných trhoch a tiež opatrnejším prístupom spotrebiteľov k úverom kvôli prechodu na euro. Napriek tomu očakávame, že celkový objem poskytnutých úverov do konca roku presiahne 4,5 miliardy korún,“uviedol Erich Čomor, predseda predstavenstva spoločnosti Home Credit Slovakia, a. s.
V júli Home Credit úspešne vstúpil na trh financovania nákupu ojazdených vozidiel. Od tej doby stihol nadviazať spoluprácu so 170 dealermi na celom území Slovenska, od veľkých TOP partnerov až po menších regionálnych predajcov. Priemerný úver na nákup automobilu predstavuje 158 tisíc korún (5244,64 eur).
Hotovostné úvery dosiahli za prvých deväť mesiacov roku 37% medziročný nárast v objeme. Priemerná výška hotovostnej pôžičky sa od minulého roku zdvihla o viac ako 7 tisíc na 40 500 Sk (1344,35 eur). Začiatkom októbra pritom Home Credit rozšíril benefit najdynamickejšieho produktu v portfóliu hotovostných úverov – Telefónnej pôžičky. Klient teraz popri nulových poplatkoch získa 3 mesiace na rozmyslenie, počas ktorých môže úver bez udania dôvodu vrátiť, a to bez sankcií a dokonca aj úrokov.
Home Credit posilnil ajv segmente kariet. Strmý nárast dopytu sa dlhodobo prejavuje pri kreditných kartách, s ktorými môžu klienti využívať až 51-denné bezúročné obdobie. V treťom kvartáli sa počet vydaných kreditných kariet Home Credit zvýšil o 64 % a priblížil sa k 300 tisícom. Objem úverov poskytnutých prostredníctvom kreditných kariet vzrástol medziročne o 129 %. Menej prudko, ale napriek tomu výrazne, posilnili aj staršie úverové karty, ktorým dominuje Strieborná karta Home Credit. Ich prostredníctvom klienti čerpali o 23 % viac financií ako v rovnakom období minulého roku.
Najväčší podiel medzi úvermi Home Creditu naďalej patrí splátkovému predaju. Priemerná výška nákupu na splátky dosahuje 13 500 Sk (448,12 euro). V treťom štvrťroku zaznamenal Home Credit najsilnejší medziročný pohyb v segmentoch spojených so stavbou a bývaním. V medziročnom porovnaní poskytla spoločnosť o 242 % vyšší objem úverov na nákup náradia, o 119 % na nákup podlahových krytín, o 78 % na stavebné diely a o 57 % na vybavenie kúpeľní a sanitárnu techniku. Tento mimoriadny nárast súvisí s tým, že spoločnosť začala v júni spolupracovať s významným reťazcom hobbymarketov Baumax. Včasné prípravy domácností na zimu potvrdzuje 19% medziročný nárast objemu úverov na nákup kotlov a vykurovacej techniky.
Poznámka pre editorov:
Spoločnosť Home Credit Slovakia, a. s., patrí k lídrom trhu spotrebiteľského financovania na Slovensku. Poskytuje účelové a bezúčelové financovanie prostredníctvom spotrebiteľských a revolvingových úverov, produktové portfólio dopĺňajú hotovostné pôžičky. Za rok 2007 prefinancovala nákupy svojich klientov v hodnote 4,14 miliardy Sk (137 miliónov eur).
Spoločnosti skupiny Home Credit pôsobia na trhoch spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe, v strednej Ázii a na Ďalekom východe. V roku 2007 spoločne poskytli úvery v celkovom objeme 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastáva popredné pozície na trhoch v Českej republike (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruskej federácii (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstane (Home Credit Kazachstan, od decembra 2005). V roku 2006 vstúpila na trhy v Bielorusku (OAO Home Credit Bank) a na Ukrajine (CJSC Home Credit Bank, Home Credit Finance), od decembra 2007 pôsobí taktiež v Číne (Home Credit Asia).
Skupina Home Credit Group je súčasťou medzinárodnej finančnej skupiny PPF, ktorá sa zaoberá spotrebiteľským financovaním a poskytuje komplexné služby v oblasti správy majetku. Za 17 rokov svojej existencie sa skupina PPF stala jedným z popredných medzinárodných finančných investorov a ku koncu roku 2007 spravovala aktíva v hodnote presahujúcej 10,1 miliardy eur.
Pre prepočet bol využitý konverzný kurz1 € = 30,1260 Sk