Za vianočné darčeky minie tento rok väčšina Slovákov do 300 eur •…

Za vianočné darčeky minie tento rok väčšina Slovákov do 300 eur

25. 10. 2010

Bratislava, 25. október 2010 – Aj tento rok budú výdaje Slovákov za vianočné darčeky skromnejšie ako v rokoch pred krízou. Väčšina z nich pripúšťa, že tento rok minie menej než ten minulý. Ľudia plánujú obdarovať svojich blízkych pozornosťami, za ktoré minú do tristo eur. Požičať si na vianočnú nádielku plánuje 11 % opýtaných. Vyplýva to z telefonického prieskumu, ktorý medzi svojimi klientmi uskutočnila spoločnosť Home Credit Slovakia.

Zatiaľ čo pred rokom minulo do tristo eur za vianočné darčeky 74 % oslovených, tento rok bude na Vianoce rovnaká čiastka stačiť 84 % respondentov. Pri priemernej hrubej mzde 758 eur tak Slováci budú zarábať na vianočné darčeky až dva týždne. „Celý rad štátnych zamestnancov očakáva po Vianociach zníženie platu, súkromné firmy zas v mnohých prípadoch obmedzili bonusy a prémie, na ktoré boli ľudia zvyknutí. Aj preto budú ľudia míňať peniaze pred Vianocami opatrne, aby nemuseli po novom roku riešiť finančné problémy,“ vraví analytik Home Creditu Michal Kozub.

Podobná situácia je aj v Čechách, kde ľudia za vianočné darčeky plánujú minúť najčastejšie do     200 eur (65 %). Aj u našich západných susedov sa znižuje množstvo tých, ktorí tento rok na Vianoce investujú výrazne vyššie čiastky: nad 400 eur minie 13 % opýtaných. U nás prekročia hranicu päťsto eur 2 % respondentov. „Miera nezamestnanosti  je na Slovensku takmer o tretinu vyššia než v Českej republike, dá sa teda predpokladať, že Česi budú za vianočné nákupy míňať o niečo viac než Slováci,“ komentuje tieto čísla Michal Kozub.

Z prieskumu tiež vyplýva, že Slováci budú ochotnejší si na darčeky požičať. Tento variant financovania zvažuje 11 % z oslovených klientov Home Creditu. Možnosť splácať vianočné darčeky i po novom roku pripustili len 3 % Čechov.

Ako budú tento Rok Slováci míňať za vianočné darčeky?

 

  Ako Slováci míňali za vianočné darčeky v minulom roku?
Do 100 EUR 27 %   Do 100 EUR 23 %
Do 300 EUR     56 %   Do 300 EUR 51 %
Do 500 EUR 15 %   Do 500 EUR 18 %
Nad 500 EUR 2 %   Nad 500 EUR 8 %

*Telefonický prieskum realizovaný v októbri 2010 na vzorke 161 klientov Home Credit Slovakia a.s. a 211 klientov Home Credit a.s.

 

Poznámka pre editorov:

Home Credit & Finance Bank (rating Moody’s Ba3/NP/D-, rating S&P B+/B) je jednou z najväčších ruských bánk a zaujíma vedúcu pozíciu v oblasti spotrebiteľského úverovania s 28% trhovým podielom v úveroch poskytovaných na obchodných miestach a 8,5% podielom v oblasti kreditných kariet. HCFB poskytuje klientom široké spektrum retailových bankových produktov a služieb prostredníctvom rozsiahlej distribučnej siete, ktorá zahŕňa 36 000 obchodných miest (POS) v 1200 mestách naprieč Ruskou federáciou. Regionálna sieť banky je tvorená 183 pobočkami, 82 oddeleniami (kanceláriami) a 262 bankomatmi. (Údaje k 31. decembru 2009).

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.ru.

 Skupina Home Credit („skupina“) je jedným z popredných poskytovateľov spotrebiteľského financovania v strednej a východnej Európe a Ázii. Vo vybraných krajinách skupina úspešne rozvíja služby retailového bankovníctva ako bežné účty či vklady. Jej 15 800 zamestnancov obsluhuje viac než 4,7 miliónov zákazníkov vo všetkých geografických oblastiach, v ktorých sú služby pod značkou Home Credit poskytované (údaj k 31. decembru 2009). Skupina Home Credit v súčasnosti pôsobí v 8 krajinách: v Českej republike (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruskej federácii (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstane (AO Home Credit Bank, od roku 2005, minoritný podiel), na Ukrajine (OAO Home Credit Bank, od roku 2006), v Bielorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číne (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietname (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009).

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.homecredit.net.

Skupina Home Credit je súčasťou skupiny PPF, ktorá je jednou z najväčších medzinárodných a investičných skupín v regióne strednej a východnej Európy. Aktíva skupiny dosahujú takmer 11 mld. Eur. Skupina PPF sa zameriava na retailové finančné služby (bankovníctvo a poisťovníctvo), na správu fondov a na investície do nehnuteľností. Skupina aktívne vyhľadáva investičné príležitosti na rozvíjajúcich sa trhoch strednej a východnej Európy, Ruska, Spoločenstva nezávislých štátov a Ďalekého východu. Skupina PPF má svoju korporátnu vlastnícku a riadiacu štruktúru umiestnenú v Holandsku: Kľúčovou holdingovou spoločnosťou skupiny PPF, na ktorej úrovni sú prijímané strategické rozhodnutia, je PPF Group N.V. so sídlom v Amsterdame.

Ďalšie informácie sú k dispozícii na www.ppf.cz