Do funkcie vedúceho divízie Obchod pre Slovensko aj Českú republiku spoločnosti Home Credit nastúpil Marek Tomčík. Na pozícii riaditeľa Obchodu nahradil súčasného generálneho riaditeľa spoločnosti Luďka Jírů. Divíziu CRM (Manažment vzťahov so zákazníkmi) po novom vedie Karel Šultes. Späť do Českej republiky prichádza s bohatými zahraničnými skúsenosťami z ruského či bieloruského Home Creditu.
Marek Tomčík má od mája na starosti divíziu Obchod. Vo funkcii zodpovedá za všetky obchodné aktivity spoločnosti a posilňovanie a budovanie nových vzťahov s obchodnými partnermi. V pozícii sa bude usilovať predovšetkým o zvládnutie nového legislatívneho prostredia regulujúceho trh spotrebiteľského financovania v Českej republike a na Slovensku. Medzitým sa zameria aj na hľadanie nových príležitostí pre rast spoločnosti a získavanie ďalšieho trhového podielu. „Mojím cieľom je byť s Home Creditom jednotkou na českom trhu a silnou dvojkou na Slovensku,“ uvádza Tomčík.
Vo svojom odbore má viac než dvadsaťročnú prax. Od roku 2010 pôsobil na vedúcej pozícii manažéra predajnej siete v oboch krajinách. V Home Credite pôsobí už od roku 1998. Okrem pauzy v rokoch 2001 až 2008, kedy zbieral skúsenosti u zahraničných spoločností GE Money a Beneficial Finance, mal na starosti budovanie obchodnej siete spoločnosti. Jeho meno sa najčastejšie spája s úspešnou spoluprácou s obchodným reťazcom TESCO, známou pod značkou Tesco finančné služby. Taktiež sa zaslúžil o zriadenie troch slovenských pobočiek Home Credit finančné centrum.
Karel Šultes prichádza na pozíciu vedúceho divízie CRM po dlhoročných skúsenostiach v skupine Home Credit. Počas svojej viac ako desaťročnej kariéry v riadení obchodných rizík sa vypracoval z pozície analytika až do vrcholového manažmentu spoločnosti. V rámci pôsobenia v skupine Home Credit viedol divízie Risk v Bielorusku a rozvíjal Big Data v Rusku.
Svoju stratégiu stavia na detailnom pochopení klienta a hľadaní spôsobu, ako mu ponúknuť produkt zodpovedajúci jeho potrebám. Prioritou na jeho oddelení zostáva maximálne zjednodušenie procesu pre klienta. „Mojím cieľom bude intenzívnejšie využívať informácie o klientoch k lepšiemu pochopeniu jeho potrieb a životnej situácie. Keďže som srdcom analytik, využívať k tomu budem matematické modely,“ vysvetľuje Šultes.