Najčastejšie otázky ku kartám • Home Credit Slovakia, a.s.

Karty

Karty
Môžem si k pôžičke dohodnúť poistenie pre prípad, že nebudem môcť splácať?
Áno, ak spĺňate podmienky pre vstup do poistenia, môžete si pri uzatváraní úverovej zmluvy zvoliť Poistenie výdavkov. Bližšie informácie k poisteniu nájdete TU .
Aké sú podmienky získania karty?
Pre získanie karty musíte byť starší ako 18 rokov a musíte byť spôsobilý/á na právne úkony. Karta je určená osobám so stálym zdrojom príjmu.
Potrebujem ručiteľa?
Nie, pre získanie karty ručiteľa nevyžadujeme.
Aké budem potrebovať doklady?
Pripravte si, prosím, platný občiansky preukaz a jeden ďalší doklad totožnosti (vodičský preukaz, cestovný pas, rodný list, zbrojný preukaz). Ak ste zamestnaný alebo SZČO, pripravte si údaje o firme - presný názov, adresu, telefón a IČO. Po schválení pôžičky od vás budeme potrebovať kópie vyššie uvedených dokladov a tiež Potvrdenie o príjme (napr. potvrdenie o výške príjmu, výpisy z účtov, daňové priznanie, výmer dôchodku, výplatné pásky s pracovnou zmluvou, rozhodnutie o priznaní odmeny pestúna).
Na aký účel môžem kartu využiť?
Kartu môžete využiť na platby u obchodníkov v Slovenskej republike i v zahraničí, na výbery z bankomatu v Slovenskej republike i v zahraničí alebo na platby na internete.
Koľko zaplatím za schválenie a vydanie karty?
Za vydanie karty neplatíte žiadny poplatok.
Ako si mám kartu aktivovať?
Po schválení žiadosti Vám karta bude zaslaná spolu s inštrukciami k aktivácii. Kartu aktivujete telefonicky prostredníctvom hlasového automatu alebo s pomocou operátora. Sami si potom zvolíte PIN, ktorý budete k svojej karte používať.
Ako mám svoju kartu chrániť?
  • Vaša karta je chránená PIN kódom, ktorý je známy iba Vám. Vo vlastnom záujme uchovajte PIN v tajnosti a v žiadnom prípade ho nenoste spolu s kartou. Ak Vám ju niekto ukradne, dávate mu tak možnosť vybrať Vaše peniaze z bankomatu alebo platiť za tovar ešte pred tým, než vôbec stratu zaregistrujete.
  • Pri výbere z bankomatu sa presvedčte, že nikto nemôže odpozorovať PIN, ktorý zadávate.
  • Kartu ihneď po obdržaní podpíšte popisovačom na zadnom prúžku.
  • Kartu nikomu nepožičiavajte, ani nemajte na papieriku v peňaženke napísané údaje ako je jej číslo, platnosť alebo CVV / CVC kód (posledné trojčíslie na podpisovom prúžku karty).
  • Kartu tiež nedávajte ako zálohu napríklad na recepciách hotelov, autopožičovní a pod.
  • Nenoste kartu priamo v peňaženke spolu s hotovosťou a dokladmi. V prípade krádeže tak totiž prídete o všetko - peniaze, doklady, karty, ďalšie preukazy a pod. Kúpte si radšej púzdro na doklady, kde budete mať karty oddelené od peňazí.
  • Nezabúdajte si starostlivo uzatvárať svoju kabelku, nenoste doklady a karty voľne po vreckách.
  • Pri nakupovaní neukladajte púzdro s kartou voľne do nákupného košíka, nie je väčšieho lákadla pre zlodejov.
  • Pri platbe majte kartu neustále na očiach. Nedopustite, aby napríklad v reštaurácii odišiel čašník sám s Vašou kartou od Vášho stola.
  • Ak sa rozhodnete platiť kartou na internete, vyberte si osvedčené servery a zabehnuté internetové obchody, najlepšie obchodníkov označených ako 3D Secure.
  • Ak nepoužívate kartu pre platby online, nechajte si možnosť platenia na internete zablokovať.
  • Ak od nás dostanete informáciu o neserióznosť obchodníka a kvôli bezpečnosti Vám vystavíme kartu novú, vyvarujte sa jej ďalšieho použitia u tohto obchodníka.
  • Ak zistíte, že ste kartu stratili, urýchlene ju zablokujte na telefónnom čísle 0850 003 010. Táto služba je zo zákona zadarmo.
  • Chráňte kartu pred mechanickým poškodením, nadmernou teplotou a iným škodlivým vplyvom.
Mám si ku karte vybaviť poistenie?
Poistenie Vás chráni pre prípad, že Vaše pravidelné príjmy, a teda aj schopnosť splácať záväzky, ohrozí choroba či iná nepriaznivá životná situácia.
Čo mám robiť, ak som kartu stratil alebo mi bola ukradnutá?
Stratu alebo krádež karty ohláste okamžite telefonicky klientskemu centru Home Credit na číslo 0850 11 11 18, alebo 033 776 72 46, pre volanie zo zahraničia zvoľte +421 337 767 246. Kartu Vám bezplatne zablokujeme. Zároveň môžete požiadať o vydanie novej karty.
Je možné získať kartu aj bez poistenia?
Áno, zmluvu ku karte možno uzavrieť aj bez poistenia. Poistenie Vám ale odporúčame.
Môžem v priebehu splácania poistenie zrušiť a ako?
Ak sa rozhodnete poistenie ukončiť, stačí zavolať na telefónne číslo 0850 003 010. Poistenie bude ukončené vždy k aktuálnemu dňu, ku ktorému ste o zrušenie požiadali.
Akým spôsobom môžem peniaze vyčerpané z karty splatiť?
Vyčerpané peniaze vraciate v mesačných splátkach dvoma spôsobmi:
  • Bankovým prevodom zo svojho bežného účtu.
  • Poukážkou (ktorú vám zašleme) na ktorejkoľvek pošte.
  • Mesačnú splátku je potrebné zaplatiť tak, aby bola najneskôr do 20. dňa v mesiaci pripísaná na náš účet.
  • Všetky minuté peniaze môžete vrátiť hoci aj naraz - keď to stihnete 51 dní od začiatku mesiaca, v ktorom ste nakupovali, neplatíte nič naviac (žiadne úroky).
  • Celú minutú sumu môžete tiež kedyľvek splatiť bez poplatku za predčasné splatenie úveru.
Akým spôsobom sa poistenie hradí?
Poistnú sumu Vám vždy spočítame a zahrnieme do výšky mesačnej splátky. Aktuálnu splátku k úhrade nájdete vo svojom výpise.
Ako si zriadiť službu Elektronické mesačné výpisy?
Službu si môžete aktivovať formou emailu, ktorý zašlite na posta@homecredit.sk. V emaili uveďte meno, priezvisko, variabilný symbol alebo číslo zmluvy a emailovú adresu, na ktorú chcete svoj ​​elektronický výpis zasielať. Môžete tiež v pracovných dňoch medzi 8 a 18 hodinou zavolať na telefónne číslo 0850 111 118 a službu si aktivovať u operátora.
Aký je rozdiel medzi papierovým a elektronickým výpisom?
Emailový výpis nahrádza papierový. Môžete si však nechať zasielať papierový aj elektronický výpis. Avšak emailový výpis chodí skôr ako papierový.
Ako si môžem navýšiť úverový rámec na karte?

O zmenu výšky úverového rámca môžete požiadať vyplnením tlačiva Žiadosť o zmenu výšky kreditného rámca, ktoré je potrebné zaslať na adresu našej spoločnosti.

Podporujú službu 3D Secure všetci obchodníci na internete?
V Slovenskej republike a v Európe podporuje službu väčšina internetových predajcov a aj vo svete ich počet prudko rastie.
Môžem zaplatiť kartou v e-shope, ktorý nepoužíva 3D Secure?
Áno, svojou kartou môžete platiť bez ohľadu na to, či obchodník podporuje službu 3D secure, alebo nie.
Koľko služba 3D Secure stojí?
Zabezpečenie 3D Secure je pre držiteľov kariet úplne ZDARMA, vrátane zasielania SMS či e-mailu s overovacími kódmi.
Vzťahuje sa 3D Secure aj na výbery z bankomatu a transakcie v kamenných obchodoch?
Nie. Služba 3D Secure zabezpečuje iba platby na internete.
Kde zistím informácie k plateniu kartou v mobilnom zariadení?